مشهد

مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی

مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی

مشهد یکی از 5 استان دچار کم آبی

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، دکتر احمد حیدری در سفر ۲ روزه به خراسان رضوی و دیدار با مسئولان مختلف این استان افزود: وضعیت به نحوی است که حتی استان های شمالی کشور نیز با محدودیت آب مواجه شده اند و میزان بارندگی ها در شهری مانند مشهد، ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی با اشاره به ناترازی های مالی، برق و آب در کشور بیان کرد: اکنون خیلی از روستاها دچار تنش آبی شده اند و در این زمینه آب رسانی به حدود ۱۷ هزار روستا در حال انجام است که ۷۰۰ روستا از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.
معاون وزیر نیرو در این دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان های شهرستان های مختلف استان از همراهی این نهاد در مدیریت شرایط دشوار صنعت آب و برق در تابستان امسال قدردانی کرد.
فرسودگی شبکه‌های توزیع برق نگران کننده است
مشهد یکی از 5 استان دچار کم آبی
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این نشست گفت: فرسودگی شبکه های توزیع برق به نقطه نگران کننده ای رسیده است، اگر از هم اکنون به وضعیت شبکه رسیدگی و سرمایه گذاری لازم انجام نشود.
در صورت رفع مشکل تولید برق با مشکلاتی از حیث توزیع آن در شبکه مواجه خواهیم شد.
محسن ذبیحی اضافه کرد: بهتر است در برنامه هفتم توسعه یا اعتبارات ملی و استانی، ردیف اعتباری برای رفع فرسودگی شبکه های توزیع برق در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق خراسان رضوی سهمی در اعتبارات متوازن منطقه ای ندارد، طبق پیگیری های انجام شده ضریب برخورداری شبکه برق از این اعتبارات به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.
در صورتی که از این اعتبارات مبلغی به خراسان رضوی اختصاص یابد، می تواند یاریگر شرکت در رفع فرسودگی شبکه توزیع باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با همکاری شرکت های برق و آب استان و مشهد تاکنون مشکل حادی در حوزه های آب و برق مشهد به وجود نیامده است.
علیرضا طاهری مساعدت وزارت نیرو را در آب رسانی به مشهد از طریق کوه های هزار مسجد خواستار شد و گفت: سدهای طرق، کارده و ارداک تا پایان شهریور ماه می توانند آب مورد نیاز مشهد را تامین کنند، هرچند پیش بینی ها حاکی از دوره ترسالی در پاییز پیش رو است.
وی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن سناریوهای بدبینانه در صورتی که تامین اعتبار لازم انجام گیرد می توان از آب های زیرزمینی به جای آب های سطحی بهره گرفت، اگر هم اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان تسریع شود و هر چه سریع تر آب به این منطقه برسد، می توانیم دوره سخت را پشت سر بگذاریم.
عبدالوحید مهدوی، مدیر عامل شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی که در سطح توانیر و وزارت نیرو درباره تامین برق فصل تابستان انجام شد، با توسعه نصب کنتورهای هوشمند و کنترل پذیر تا این لحظه تابستان بدون خاموشی در مشهد پشت سر گذاشته شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تخصیص اعتبارات وزارت نیرو برای چهار استان به طور کامل انجام نشده است، برای شرکت آب و فاضلاب مشهد ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات ثبت شده و سه هزار میلیارد تومان پروژه نیز در دست اجرا دارد.
حسین اسماعیلیان اظهار امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات، برق دار کردن چاه های کشاورزی هر چه سریع تر عملیاتی شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این نشست گفت: با وجود این که برخی از کشورهای اطراف ایران بارها دچار بلک اوت شبکه شده اند، بعد از گذشت ۳۰ سال شبکه برق ایران با وجود همه مشکلات دچار بلک اوت نشده است.
حسین محمودی با اشاره به گرمای شدید هوا در تابستان امسال افزود: در این شرایط مشکل زیادی در حوزه استان های خراسان به وجود نیامد و حتی به برخی از صنایع بزرگ بیشتر از سال گذشته برق تعلق گرفت.
مشهد یکی از 5 استان دچار کم آبی
کلمه کلیدی : مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی | مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی | مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی |مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی |مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی |مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی |مشهد یکی از ۵ استان دچار کم آبی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا