خبر جدیدورزشی

پاسخ دبیر فدراسیون بدمینتون به حواشی سفر ملی‌پوشان به دبی با هزینه شخصی


خبرگزاری پورسینا

فرشاد نصرتی می‌گوید فدراسیون بدمینتون هزینه سفر ورزشکاران به قهرمانی آسیا را بعد از مسابقات به آنها پرداخت خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد کنفدراسیون آسیا هزینه های سفر سرپرست فدراسیون را پرداخت می‌کند و این طور نیست که با بودجه فدراسیون به اجلاس آسیایی برود.

به گزارش ایسنا، مسابقات بدمینتون قهرمانی آسیا به میزبانی دوبی برگزار می‌شود. ایران در این مسابقات ۳ نماینده داشت که از روز گذشته خبرهایی در خصوص اعزام این ورزشکاران با هزینه شخصی و البته حضور سرپرست، دبیر و نایب رییس فدراسیون با هزینه دولتی منتشر شد.

حال دبیر فدراسیون فرشاد نصرتی در مورد این هزینه‌ها و شرایط اعزام ورزشکاران به قهرمانی آسیا به ایسنا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا برای خود آسیا خیلی حساس است و فدراسیون آسیا همیشه در همه رده‌های سنی بر اساس رنکینگ، ورزشکاران را دعوت می‌کند. بر همین اساس آنها اسامی ورزشکاران را در اواخر اسفند به ما اعلام کردند اما بر خلاف همیشه آیین نامه مسابقات را برای ما ارسال نکردند.

دبیر فدراسیون بدمینتون در ادامه گفت: دبی تا ۵ سال با آسیا قراردادی دارد که براساس آن باید مسابقات تیمی و قهرمانی آسیا بزرگسالان را میزبانی کند. از جایی که اسپانسر آسیا در پرداخت هزینه‌های مسابقات تیمی آسیا بهمن ۱۴۰۱ به دبی بدقولی کرده بود، آنها در اواسط فروردین اعلام‌ کردند که مسابقات قهرمانی آسیا لغو خواهد شد. در نهایت دبی به دلیل انتخابات آسیا مجبور به برگزاری مسابقات شد اما این مسابقات برای ورزشکاران گران تمام شد.

نصرتی افزود: ما قبل سال به ورزشکاران اعلام‌کرده بودیم که مشکلی برای اعزام نیست و این مسابقات هزینه‌ای ندارد. ۱۷ فروردین آیین‌نامه مسابقات را برای ما ارسال کردند که بر اساس آن باید هزینه اتاق (۱۵۰ دلار) و ویزای هر ورزشکار را خودمان پرداخت کنیم در حالی که مسابقات تیمی در بهمن رایگان بود. باز گفتیم مشکلی نیست چون آسیا برای مسابقات کمک هزینه می‌پردازد. قرار بود آن را جایگزین هزینه‌ها کنیم که بعد اعلام کردند که این کمک هزینه هم حذف شده است.

دبیر فدراسیون بدمینتون افزود: البته من دو روز قبل به ورزشکاران که اکنون در دبی هستند اعلام کردم که هزینه ویزا را پرداخت نکنند تا خودم بروم و این پرداختی را انجام دهم. ورزشکاران تور گرفتند، البته اگر ما هم می‌گرفتیم همین کار را می‌کردیم چون تور برای ۵ شب ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزینه داشت در غیر این صورت باید ۳۰ یا ۴۰ میلیون هزینه می‌کردند. به آنها گفتیم که برگردند هزینه را به آنها خواهیم داد. 

او افزود: برخی ورزشکاران قدیمی‌تر با این سیستم آشنا هستند مثل ثریا آقایی، مهران شهبازی و … که بیشتر درگیر مسابقات بودند. زمانی که فدراسیون آسیا کمک هزینه دلاری را می‌داد ما هزینه‌های دلاری آنها را به دلار برمی‌گرداندیم. احتمالا این سه نفر با این سیستم آشنا نیستند و این مباحث به وجود آمده است. آنها تور گرفتند و یک هزینه غذایی دارند که ما آن را پرداخت می‌کنیم. عددی نیست که بخواهیم بگوییم نمی‌دهیم. هزینه سفر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است. البته آنها اسپانسر هم گرفته‌اند ولی از مسابقات برگردند ما این هزینه را به آنها پرداخت خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور نایب رییس، سرپرست و خودش به عنوان دبیر فدراسیون در این مسابقات با هزینه فدراسیون افزود: فریبا مددی سرپرست تیم است و با توجه به اینکه مشکلی در ویزایش بود ویزایش صادر نشد و به مسابقات نرفت. برای مجمع آسیا هم من و آقای پوریا از سوی آسیا دعوت شده‌ایم که فردا عازم دوبی می‌شویم. این اتفاق در بهمن هم رخ داده بود. 

نصرتی افزود: هزینه‌ها را هم دولت نمی‌دهد. تمام آن را آسیا می‌پردازد. آقای پوریا عضو هیات رییسه آسیاست و تمام هزینه‌های سفرش با آسیا است و تنها هزینه بلیت من را باید فدراسیون بپردازد که مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. سایر هزینه‌های سفر بنده نیز با میزبان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا