خبر جدید

همسویی با «ساعت زمین» در مشهد


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/خراسان رضوی  ساعت زمین؛ یک رویداد بین‌المللی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده و هدف آن جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغییرات اقلیمی به‌طور مشترک در یک ساعت خاص در آخرین شنبه مارس است. در این روز خانواده‌ها، کسب و کارها و ادارات با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این رویداد را یادآوری می‌کنند.

آئین «ساعت زمین» در سال ۱۴۰۲ در روز شنبه ( ۵ فروردین مصادف با ۲۵ مارچ سال ۲۰۲۳ ) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

در همین راستا علیرضا کاشی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» در مشهد اظهار کرد: ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ امشب بنا بر اعلام صندوق جهانی طبیعت، «ساعت زمین» شناخته شده است. این رویداد به منظور جلوگیری از گرم شدن زمین، حفظ انرژی و محیط زیست در کل دنیا اجرا می‌شود. در شهر مشهد نیز به این موضوع بها داده و آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: تمامی ادارات اتفاقات و عملیات شرکت برق مشهد که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند، در ساعت زمین تمامی لامپ‌های اضافه خود را خاموش کرده و تابلوهای سر درب ساختمان‌های اداری نیز خاموش خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: تولید بیشتر انرژی با توجه به اینکه بخش اعظم آن از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آید، باعث گرمتر شدن زمین می‌شود. جهت فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف برق تلاش شده تا با رویداد جهانی «ساعت زمین» همسو شویم. از مردم خواهش می‌کنیم تا در این ساعت، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری را خاموش و به حفظ محیط زیست کمک کنند. 

روشنایی‌ ساختمان‌های شهرداری مشهد خاموش می‌شود

همچنین معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه شامگاه شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۱، از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به مدت یک ساعت، روشنایی‌ ساختمان‌های شهرداری مشهد خاموش می‌شود، گفت: علاوه بر روشنایی ساختمان‌های مناطق سیزده‌گانه، ریسه‌های روشنایی شهر و ۵۰ درصد روشنایی بازارهای میوه و ارزاق عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی خاموش می‌شود.

نجفی ادامه داد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شرکت برق، روشنایی آرامگاه فردوسی، باغ نادری، خانه ملک و موزه بزرگ خراسان و ساختمان‌های اداری شرکت توزیع برق نیز خاموش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی گفت: امسال بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در این پویش جهانی مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا