اقتصادیخبر جدید

مرکز دیتا سنتر نیاز ضروری لرستان است


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: نیاز ضروری استان به مرکز دیتا سنتر بوده که کارهای مقدماتی انجام شده است.

نبی‌اله شمسی‌فر بیست و پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بدل از سه‌شنبه‌های خبری لرستان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۹۵ پروژه مخابراتی و ارتباطی با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته ارتباطات ۲۶ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری داریم.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه سال گذشته چند اقدام اساسی داشتیم، توانمندسازی بدون زیرساخت مطمئن و پایدار انجام نمی‌شود، بیان کرد: چهار شهرستان چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر از شبکه ارتباطی فیبر نوری برخوردار نبودند که از امکانات شرکت زیرساخت استفاده می‌کردیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اضافه کرد: با پیگیری‌های لازم فیبر نوری خرم‌آباد – پلدختر را احداث و پل‌دختر – دهلیج به خرم‌آباد، نورآباد به سرکشتی، پلدختر – معمولان به ویسیان را در حال اجرا داریم، همچنین آزادراه خرم‌آباد به پل‌زال در حال ساخت است.

وی افزود: فیبر نوری سد رودبار به شاپورآباد الیگودرز با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

شمسی‌فر تصریح کرد: اقدام ویژه ما استفاده از تکنولوژی‌های روز کافوهای نوری برای حذف مراکز تلفن ثابت سنتی ماست که امکان ارایه سرویس‌های جدید را دارد که پلدختر کامل کافو نوری و نورآباد در دست اقدام است و بخشی از بروجرد را داریم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: اقدام دیگر ما چتر وای فای شهری بود که در ایام تعطیلات نوروز در مناطق گردشگری خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و دورود اجرا شد و پروژه سلول خورشیدی را در شش مرکز اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رتبه اول را کسب کردیم.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه دو کار اساسی را باید دنبال کنیم، تصریح کرد: نیاز ضروری استان به مرکز دیتا سنتر بوده که کارهای مقدماتی انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: مرکز ۱۱۸ و ۲۰۲۰ خرم‌آباد را هاب پاسخگویی منطقه و شش شهرستان کردیم.

وی بیان کرد: کار دیگر ما اجرای طرح نجما یا نهضت جهادی مخابرات ایران است که به زودی با حضور مخابرات ارشد ایران تفاهم‌نامه با استانداری بسته می‌شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا