خبر جدید

مذهب،‌ زبان و ادبیات مسئله‌ی اصلی دشمن در تهاجم فرهنگی است


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مذهب،‌ زبان و ادبیات مسئله‌ی اصلی دشمن در تهاجم فرهنگی است.

سید محمدحسین بلاغی، چهارشنبه سوم اسفندماه، در نشست تخصصی واکاوی پیامدهای فرهنگی و ادبی عهدنامه ترکمانچای در ایران و قفقاز که به مناسبت سالگرد انعقاد عهدنامه ترکمانچای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و ضروری منطقه که باید به آن پرداخت ویژه داشته‌ باشیم مسائل آذربایجان در حوزه فرهنگ، هنر، ادب و رسانه است چراکه  تهاجم سیستماتیک شکل گرفته از حوزه فرهنگ شروع شده و جهت‌گیری‌ها در راستای تغییر هویت فکری و اندیشه‌ای جوامع است و براساس آن می‌خواهند به دیگر اهداف خود دست یابند و ضروری است تا مسائل آذربایجان‌ در چند سده‌ی اخیر مورد توجه و واکاوی بیشتر و دقیق‌تری قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در طول این چند سال اخیر بر روایت آذربایجان تاکید ویژه دارند و در سال ۹۸ فرمودند که هر روایتی از ایران بدون روایتی از آذربایجان قطعا ناقص است، امسال نیز به روایت آذربایجان تاکید داشتند و از این رو ما باید مشکل روایت تاریخ آذربایجان‌ را برطرف کنیم.

وی با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان در ۲۹ بهمن ماه امسال، گفت: ایشان آذربایجان را پرچمدار اتحاد و آزادی برشمردند و این سخنان راهبردی باید نصب‌العین مسئولین و مردم قرار گیرد.

بلاغی با اشاره به لزوم ایجاد همگرایی و انسجام در حوزه فعالیت‌های فرهنگ، هنر، ادب و رسانه گفت: باید اتاق فکر در این راستا تشکیل شود و فرهیختگان و کارشناسان و اصحاب فکر و صاحبنظران گرد هم آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: ما تاریخ و عقبه‌ای غنی در این حوزه داریم و در عین حال در پیش رو با جریاناتی مواجه هستیم و براین اساس باید برنامه‌ریزی ما بیشتر در رابطه با مسائل پیش رو باشد تا از بتوانیم هویت خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: مذهب،‌ زبان و ادبیات مسئله‌ی اصلی دشمن در تهاجم فرهنگی است و از این رو در دوره جدید ما حساسیت مان در حوزه کتاب و ادبیات را افزایش داده‌ایم.

بلاغی از تشکیل کارگروه و شورای هم اندیشی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در حوزه قفقاز خبر داد و گفت: از هر طرح خوب و موثر و جریان‌سازی اندیشگانی در این حوزه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا