خبر جدید

دستور استاندار خراسان رضوی برای تکمیل پرونده ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان خواف


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی برای تکمیل و پیگیری پرونده ثبت جهانی آسبادها نشتیفان خواف دستورهای لازم را صادر کرد.

سید جواد موسوی از بازدید استاندار و معاون عمرانی وی در سفر به شهرستان خواف از آسبادهای شهر نشتیفان خبر داد و عنوان کرد: تخصیص اعتبارات سفر برای آزادسازی حریم آسبادها، مشارکت و همیاری شهرداری، استفاده از ظرفیت جوامع محلی، ساماندهی و مناسب‌سازی و جداره‌سازی محور فرهنگی و تاریخی شمیرون از دیگر مواردی بود که در این بازدید مطرح شد و استاندار خراسان رضوی دستور لازم در این خصوص را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی موسوی گفت: در این بازدید مقرر شد با مشارکت شهرداری و دستگاه‌های مرتبط ورودی آسبادها ساماندهی شود.

آسبادهای نشتیفان خواف یکی از بزرگترین مجموعه‌های خشت، گل و چوبی تاریخی ایران و همچنین از مجموعه آسبادهای تاریخی جهان محسوب می‌شود که از دوران پیش از تاریخ اسلام در ایران باقی مانده است.

این مجموعه تاریخی با توجه به ساخت و معماری جذاب و جالبی که دارد، به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این استان به‌شمار می‌رود که سالانه صدها گردشگر خارجی و هزاران گردشگر داخلی از آن دیدن می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا