خبر جدیدفرهنگ و هنر

خودسازی مهم‌ترین وظیفه یک شاعر متعهد آیینی است


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/قم دبیر شعر آیینی کشور گفت: خودسازی مهم‌ترین وظیفه یک شاعر متعهد آیینی است و باید مراقبه و محاسبه لحظه به لحظه انجام داد، از یک شاعر آیینی توقع می ‌رود کردار قابل قبولی داشته باشد و اهل خدمت باشد.

محمدعلی مجاهدی در نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای شعر رضوی» که دوم اسفند در سالن نمایش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، عنوان کرد: گستره شعر آیینی یک قلمرو قدسی است و کسانی می‌توانند در این ساحت حضور تاثیرگذاری داشته باشند که با منبع نورانی ولایت و از آن بالاتر با درگاه ربوبی یک ارتباط قلبی داشته باشند و بدون ارتباط قلبی کار پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: وقتی کسی خود را به عنوان یک شاعر آیینی معرفی می‌کند، پیش از هر چیز بر آیینه بودن وجود خود تاکید می‌کند، این آیینگی کدورت و کینه را بر نمی تابد بلکه ادب می خواهد و این ساحت حرمت دارد.

وی در رابطه با ویژگی‌های «آیینگی وجود» بیان کرد: آیینگی وجود، ویژگی‌هایی از جمله نیاز به تهذیب نفس و اخلاق دارد و اگر می‌بینید که بزرگان ما بر مسئله سحرخیزی و شب زنده داری تاکید بسیاری دارند برای این است که در این دو زمان بارش بی امان فیض الهی خیلی تماشایی‌تر است.

مجاهدی در مورد توقع ائمه نسبت به شاعران آیینی تصریح کرد: توقع ائمه اطهار (ع) نسبت به ما خیلی بالا است و اگر می‌خواهید به این خطاب، مخاطب باشید باید شرایط آن را به جا بیاورید تا استحقاق این خطاب را پیدا کنید.

وی اضافه کرد: خودسازی مهم‌ترین وظیفه یک شاعر متعهد آیینی است و باید مراقبه و محاسبه لحظه به لحظه انجام داد. از یک شاعر آیینی توقع می ‌رود کردار قابل قبولی داشته باشد و اهل خدمت باشد.

دبیر شعر آیینی کشور اظهار کرد: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد و مطالب را پالایش کند و هر چیزی را به ائمه نسبت ندهد و بایدها و نبایدهایی که در شعر آیینی مطرح است باید در شعر رضوی هم مطرح باشد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا