خبر جدید

توصیه‌های بهداشتی در سفر/چگونه سالم به مقصد برسیم؟


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به اهمیت رعایت اصول تغذیه‌ی سالم در طول سفر، اظهار کرد: تهیه‌ی آب و غذای سالم از مهم‌ترین نکات یک سفر سالم است.

سیمین خیاط زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رعایت بهداشت آب و مواد غذایی از مهم ترین نکته های سفر ایمن است، ادامه داد: مسافران تا زمانی که به منطقه‌ی شهری نرسیده‌اند و آب لوله کشی شهری در اختیار ندارند، بهترین گزینه استفاده از آب‌های بطری شده که معمولا بهداشتی‌تر هستند است.

وی ادامه داد: به هیج وجه استفاده از آب کنار جاده،آب چشمه یا هرگونه آب نامطمئن است،توصیه نمی‌شود، زیرا موجب بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود.

وی در خصوص روش درست مصرف غذا در طول سفر، افزود: نکته‌ی مهم دیگر تهیه‌ی غذا از مکان‌های سالم و بهداشتی بهتراست، غذایی که تهیه می‌شود در همان وعده مصرف شود زیرا نگهداری غذا در خودرو سخت بوده و در صورت ماندن غذا در یک مدت فاسد شده و مصرف آن سبب مسمومیت‌ می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: قبل از استفاده از غذاهای کنسرو شده حتما به تاریخ مصرف آن توجه نموده و قبل از مصرف کنسرو آن را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب بجوشانید تا از بروز بیماری بوتولیسیم نیز آسوده خاطر باشیم.

وی متذکر شد: به مسافرانی که در محیط‌های باز و آزاد حضور دارند، توصیه می‌شود تا برای محافظت از خود و خانواده در برابر گزش پشه‌ها در صورت امکان از تورهای پشه‌ دفع کن، پشه بند و لباس‌هایی که آستین‌های بلندی دارند و یک سری از اسپری‌های موجود دفع حشرات استفاده کنند.

وی اذعان کرد: قبلا پشه‌هایی مانند مالاریا در برخی مناطق وجود داشتند که تلاش‌ها برای محافظت از گزیدگی آن‌ها بود، اکنون نیز پشه‌های دیگری نیز با نام پشه‌های آئدس به آن اضافه شده‌اند که می‌توانند برخی بیماری‌های خونریزی دهنده مانند تب دنگ را به فرد منتقل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا