اجتماعیخبر جدید

تنفس هوای پاک در تهران در روزهای آغازین فروردین


خبرگزاری پورسینا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به شرایط کیفی هوا در سال جدید گفت: تهرانی‌ها در پنج روز اول فروردین امسال معادل ۳۶۵ روز سال گذشته هوای پاک تنفس کردند.

دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بررسی کیفیت هوای پایتخت در پنج روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که هوای تهران سه روز در شرایط پاک و دو روز در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

وی تاکید کرد: در حالی کیفیت هوای تهران طی روزهای ابتدایی سال در این شرایط قرار داشته است که در ۳۶۵ روز سال گذشته صرفا سه روز پاک برای هوای پایتخت ثبت شده بود..

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره کیفیت هوای پایتخت در سال گذشته گفت: کیفیت هوای تهران در سال ۱۴۰۱ در مجموع سه روز پاک، ۱۹۲ روز قابل قبول، ۱۳۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز ناسالم برای عموم شهروندان، دو روز بسیار ناسالم و دو روز نیز خطرناک بود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، هوای تهران دو روز پاک، ۲۴۹ روز قابل قبول، ۱۰۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و شش روز ناسالم برای عموم شهروندان بود.

میرزایی قمی در پایان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد روزهای نامطلوب ۱۱۴ روز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ روز افزایش یافت و برای اولین بار طی سال‌های گذشته دو روز آن در شرایط بسیار ناسالم و دو روز در شرایط خطرناک قرار داشت، تصریح کرد: تعداد روزهای نامطلوب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۶ روز افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا