اجتماعی

ترور کور در سیستان

ترور کور در سیستان
به گزارش پایگاه خبری پورسینا توکلی – این روزها ناامنی بر سیستان عزیز سایه افکنده است. حالا دیگر تروریست ها به خودروی پلیس راهور نیز رحم نکرده و نیروهای راهنمایی و رانندگی را هدف حمله  خود قرار داده اند.
آن طور که تسنیم خبر داده روز گذشته و  در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متأسفانه چهار نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
عنوان ترور کور در سیستان
تروریست‌های کور‌دل به صورت کاملاً بزدلانه اقدام به ترور مأموران گشت پلیس راه کردند که در حین انجام وظیفه بودند و به سرعت از محل متواری شدند.
این گزارش می‌افزاید: « تروریست‌ها با کمین در مسیر خودروی پلیس راه خاش به تفتان‌، سمند پلیس راه را به رگبار بستند. در این حادثه تروریستی استواریکم محمدرضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان‌یکم مهدی ا…‌پور به فیض شهادت نایل آمدند.
پس از این حمله تروریستی، تیم‌های تخصصی پلیس برای بررسی دقیق موضوع ‌در منطقه حضور یافتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.
پلیس سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اقدام ناجوانمردانه حتماً بی‌پاسخ نخواهد ماند و درس پشیمان‌کننده‌ای به تروریست‌ها خواهیم داد.
مهدی شمس‌آبادی ‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز‌ گفت که دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.
در این میان ،اما باید گفت با شروع سال جدید و طی چهار ماهی که سپری شده است، عملیات تروریستی در خطه جنوب شرقی کشورمان شدت پیدا کرده و آمار حکایت تلخی از افزایش شهدای حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان دارد.
تنها در اردیبهشت ماه ۱۴ سرباز وظیفه و افسر فراجا به شهادت رسیده‌اند که از این بین سهم سیستان و بلوچستان ۸ شهید بوده که ۶ نفر در سراوان ، یک نفر در خاش و یک نفر در زابل توسط گروه های تروریستی به شهادت رسیده‌اند.
طبق گزارش ها، همچنین از ابتدای خرداد تا پیش از عملیات تروریستی روز گذشته  ۱۰ سرباز وظیفه و افسر فراجا به مقام رفیع شهادت نایل آمدند
که از این بین سهم سیستان و بلوچستان ۴ شهید بوده است و از جمع ۱۰ شهید ۳ نفر آن ها سرباز وظیفه بوده که ۲ نفر در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند. حالا باید به این آمار پرغصه شهادت ۴ تن از نیروهای پلیس راهور را نیز اضافه کرد.
آماری که بسیاری از تحلیل گران و کاربران فضای مجازی بر این باورند که مواضع رادیکال برخی تریبون داران  در جریان نا آرامی های سال گذشته و طی ماه های اخیر، در اوج گیری این حوادث ناگوار بی تاثیر نبوده و نیست.
در همین زمینه، کاربری با اشاره به اظهارات جانبدارانه عبدالحمید نوشت: « صاحبان مواضع انحرافی و ضد وحدت ملی طبعاً باید پاسخگوی سخنان افراطی چند ماه اخیر خود باشند و تاوان ایجاد ناامنی‌ها و ریخته شدن خون‌های بی‌گناهان را بدهند. »
گروهی دیگر از کاربران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی از مظلومیت شهدای راهور سخن گفتند.
به عنوان نمونه کاربری در صفحه توئیتر خود نوشت :« تروریست نه شرف داره نه انسانیت، ترور با هر اسم و هر اعتقادی محکومه.
تروریست حتی مبارز نیست، تروریست فقط یک ترسوی بزدله. تسلیت به بازماندگان و خانواده این شهدای عزیز.»
ترور کور در سیستان
سردبیر خبرگزاری قوه قضاییه نیز واکنش جالبی به این ماجرا داشت.
مهدی کشت دار با اشاره به جوسازی ها و هشتگ هایی که هرچند وقت یک بار و پس از برخورد دستگاه قضا با عوامل گروهک های تروریستی و کسانی که علیه امنیت ملی اقدام می کنند.
منتشر می شود؛ در صفحه توئیتر خود نوشت :« ۴ مأمور پلیس راه را امروز در سیستان‌و‌بلوچستان به رگبار بستند؛ تروریست‌هایی که فردا تبدیل می‌شوند به «زندانی عقیدتی و اقلیت» ».
در همین زمینه،کاربری هم نوشت:« زدنِ هشتگ و انتشار استوری در مظلومیت پلیس راهور، پیشکش؛ فقط کاش فردا که عاملان این حمله تروریستی دستگیر شدند، آن ها را به اسم  فعال مدنی و… جا نزنند!!».
در این میان کاربرانی هم از کمبود امکانات نیروهای پلیس در سیستان و بلوچستان انتقاد کردند و خواستار افزایش امکانات نیروهای امنیتی شدند.
در همین باره کاربری نوشت :« نمی دونم ضدگلوله کردن شیشه ماشین های گشتی این استان چقدر هزینه داره اما قطعا خون این جوون ها ارزشش خیلی بیشتره. چرا باید طرف بتونه به راحتی ماشین پلیس رو به رگبار ببنده و همه رو شهید کنه؟».
ترور کور در سیستان

کلمه کلیدی ترور کور در سیستان |کلمه کلیدی ترور کور در سیستان | کلمه کلیدی ترور کور در سیستان |کلمه کلیدی ترور کور در سیستان | کلمه کلیدی ترور کور در سیستان |کلمه کلیدی ترور کور در سیستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا