خبر جدیدورزشی

بیلسا سرمربی تیم ملی اروگوئه شد


خبرگزاری پورسینا

مارچلو بیلسا که بیش از یک سال است هدایت تیمی را بر عهده نداشته رسما هدایت تیم ملی اروگوئه را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، فدراسیون فوتبال اروگوئه اعلام کرد که مارچلو بیلسا به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شده است.

بیلسا ۶۷ ساله از زمان جدایی از لیدز یونایتد در فوریه ۲۰۲۲ بیکار بود. او جایگزین دیگو آلونسو شد که پس از حذف اروگوئه از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سمت خود کناره گیری کرد.

اروگوئه سومین کشوری خواهد بود که بیلسا در آمریکای جنوبی مربیگری کرده است. بین سال‌های ۱۹۹۸-۲۰۰۴ او سرمربی آرژانتین بود و در ادامه  بین سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۱۱ هدایت شیلی را بر عهده داشت.

اروگوئه بازی‌های دوستانه‌ای مقابل نیکاراگوئه و کوبا در خرداد برگزار خواهد کرد و این دو دیدار اولین حضور بیلسا روی نیمکت اروگوئه است.

بیلسا لیدز یونایتد را پس از ۱۶ سال انتظار از چمپیونشیپ خارج کرد و به لیگ برتر برگرداند. آنها با ۹۳ امتیاز – ۱۰ امتیاز بالاتر از تیم دوم –  قهرمان لیگ دسته اول شدند. در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر، این تیم  در رده نهم قرار گرفت و تیم‌هایی مانند منچسترسیتی و تاتنهام را شکست داد. با این حال، در فصل دوم همه چیز تغییر کرد و او از این تیم کنار گذاشته شد.

بیلسا آرژانتین را به طلای المپیک ۲۰۰۴ و نایب قهرمانی کوپا آمریکا در همان سال هدایت کرد. با این حال، آنها در جام جهانی ۲۰۰۲ یک حذف عجیب در دور گروهی داشتند. او با شیلی به جام جهانی ۲۰۱۰ رسید جایی که توسط برزیل در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.

اگرچه دوران حرفه‌ای او جام های کمی به ارمغان آورده است ولی او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مربیان جهان با سبک پرسینگ تهاجمی شناخته می شود که توسط افرادی مانند پپ گواردیولا و مائوریسیو پوچتینو مورد استفاده قرار گرفته است.

بیلسا کار مربیگری خود را با نیوولز اولد بویز آغاز کرد و همچنین هدایت اتلتیک و مارسی را نیز برعهده داشته است. او در طول چهار سال حضورش در لیدز چهره بسیار محبوبی بود و پس از ۱۶ سال غیبت، آنها را در سال ۲۰۲۰ به لیگ برتر رساند.

اروگوئه دیدارهای مقدماتی خود را برای جام جهانی در خانه شیلی آغاز می کند. جام جهانی بعدی در ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود و شش تیم برتر آمریکای جنوبی راهی این رقابت‌ها می‌شوند و تیم هفتم وارد مرحله پلی‌آف خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا