مشهد

بلیط اتوبوس و قطارشهری کاهش می‌یابد ۱۴۰۱/۰۲/۰۹

بلیط اتوبوس و قطارشهری کاهش می‌یابد

بلیط اتوبوس و قطارشهری شنبه کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری پورسینا ،  با اشاره به علت کاهش قیمت بهای بلیط اتوبوس و قطار شهری در مشهد اظهار کرد: باید توجه داشت هر سال درصدی افزایش در قیمت بهای قطار شهری و اتوبوس‌ها تصویب می‌شود که امسال نیز تصمیم شورای اسلامی شهر مشهد بر این بود که این نرخ به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد. با این حال و با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم، رشد تولید، شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت جهت تحقق این شعار به دولت کمک نماید.

بلیط اتوبوس و قطارشهری کاهش می‌یابد

وی ادامه داد: از همین رو مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر مشهد از محل تصویب گذشت که بر مبنای آن نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری ۲۰ درصد کاهش یابد و به ۱۲۰۰ تومان بازگردد.

فرهمندی تصریح کرد: همچنین قرار شد نرخ استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر‌ها نیز مشابه قیمت‌های سال پیش باشد. در کنار این نرخ استفاده از روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها که عموما قشر مخاطب آن را اقشار ضعیف تشکیل می‌دهد و همچنین بهای خدمات عمومی آرامستان‌ها مشمول ۲۰ درصد کاهش شد و بعضا قیمت بعضی از این خدمات از نرخ‌های سال پیش هم بیشتر کاهش یافت.

بلیط اتوبوس و قطارشهری کاهش می‌یابد

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه این مصوبه دیروز از سوی فرمانداری مشهد تایید و امروز ابلاغ شد، انتظار می‌رود از شنبه اعمال نرخ‌های جدید اجرایی شود.

بلیط اتوبوس و قطارشهری کاهش می‌یابد

فرهمندی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش بهای خدمات حمل و نقل عمومی خللی در پوشش هزینه‌های استهلاک آن ایجاد نمی‌کند، گفت: باید توجه داشت مردم سهم زیادی در پوشش هزینه‌های ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد ندارند. امسال بهای تمام‌شده استفاده از این خدمات ۱۵ هزار تومان است که شهروندان تنها ۱۰ درصد آن را می‌پردازند. با این مصوبه این ۱۰ درصد، به هفت درصد کاهش یافت که تغییر زیادی در مابه‌التفاوت هزینه‌ها ایجاد نمی‌کند.

بلیط اتوبوس و قطارشهری شنبه کاهش می‌یابد بلیط اتوبوس و قطارشهری شنبه کاهش می‌یابد

بلیط اتوبوس و قطارشهری شنبه کاهش می‌یابد بلیط اتوبوس و قطارشهری شنبه کاهش می‌یابد

منبع : شهرآرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا