اقتصادیخبر جدید

برای روکش آسفالت راه‌های فرعی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/لرستان معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برای روکش آسفالت راه‌های فرعی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

خداداد مقبلی امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی و منطقه عشایری بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور حدود ۹۷ هزار روستا دارای سکنه هستند که از این میزان ۴۰ هزار روستا دارای سکنه بالای ۲۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: ۱۶ درصد راه‌های روستایی کشور بدون آسفالت باقی‌مانده که در برنامه کاری قرار دارد که متناسب با اعتباراتی که هرساله برای راه‌های روستایی از منابع ملی گذاشته می‌شود آسفالت خواهد شد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: برای ۱۶ درصد باقیمانده باید ۳۰ هزار کیلومتر راه ساخته شود که برآورد آن ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است.

مقبلی با بیان اینکه یک دوره هشت‌ساله براساس اعتبارات ملی برای آن دیده شده است، افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون هزار و ۱۲۵ پروژه راه روستایی در کشور در حال اجرا است که حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه می‌شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که از این مقدار راه و پروژه امسال و سال آینده به اتمام برسد و روستائیان از این راه‌ها برخوردار شوند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: از ۳۷ هزار کیلومتر راه روستایی هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری و ایمن‌سازی و خط‌کشی نصب علائم نیاز دارد.

مقبلی با بیان اینکه برای بهسازی و آسفالت این راه‌ها ۲ هزار میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: برای روکش آسفالت راه‌های فرعی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: برای این هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه که نیاز به روکش و ۱۱۶ هزار کیلومتر راه که زیر ترافیک است، برنامه داریم.

معاون راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی و فرعی آسفالت شد و ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان هزینه شد.

مقبلی خاطرنشان کرد: امسال هم پروژه‌های جدیدی داریم چون از ۱۱۶ هزار کیلومتر، حدود ۴۰ هزار کیلومتر نیاز به روکش فوری آسفالت دارد.

وی اضافه کرد: ۴۶ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز داریم که این مستلزم اعتبارات زیادی است که باید مجلس، برنامه‌وبودجه برای تأمین اعتبارات اقدام کند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی و ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد، افزود: نگاه ما این‌که وضعیت موجود را حفظ کنیم.

مقبلی بیان کرد: بحث ایمن‌سازی در حوزه راه‌های روستایی و فرعی تقویت کنیم، روانی ترافیک، آرامش در تردد و کاهش تصادفات مدنظر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا