اجتماعیسیاستسیاسی

آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است

آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است ؟ رئیسی: بله خودروهای برقی کامل بومی‌سازی شده است

آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است

بردبار- درشرایطی که وزیر صمت در همان ابتدای روی کار آمدن، برقی سازی در صنعت خودرو را در سرلوحه برنامه کاری خود قرار داده است ، رئیس جمهور نیز دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت از نمایشگاه خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودروساز داخلی همراه با توضیحات عباس علی آبادی ، وزیر صمت بازدید کرد و گفت که این خودروها در داخل کشور کاملا بومی سازی شده است.
آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است
به گزارش پایگاه خبری پورسینا به نقل از ایرنا، آیت ا… سید ابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت، از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودروساز داخلی بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران مربوط، از جزئیات روند تولید و تجاری‌سازی این خودروها مطلع شد.
رئیس جمهور در این بازدید ضمن رانندگی کوتاه با یکی از خودروهای برقی تولید داخل اظهارکرد: حسن این خودروها علاوه بر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا، محیط‌زیست و آلودگی‌های صوتی، این است که به طور کامل بومی‌سازی شده است و در داخل کشور تولید می‌شوند.
آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است
اردیبهشت امسال رئیس جمهوری در بازدید از شرکت مپنا ضمن بازدید از تعدادی از این خودروها که در شرکت مپنا برقی شده بودند، دستورهایی باهدف توسعه برقی‌سازی خودروها صادر کرده بود که در بازدید امروز نتایج اجرای این دستورها ارائه شد.
با توجه به مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی خودروهای احتراقی و نیز ظرفیت کشور در عرصه زیرساخت‌های برقی، ایجاد تحول در عرصه تولید خودرو و افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار دولت مردمی و بالاخص وزارت صمت قرار گرفته، تا ضمن کمک به کاهش آلایندگی محیط‌زیست از ناحیه خودروهای شخصی و عمومی، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.
بر اساس توافقات صورت گرفته میان وزارت صمت و دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری تهران، نصب جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی آغاز شده و تا هفته دولت حداقل ۷۰ ایستگاه در تهران افتتاح خواهد شد و تا پایان سال علاوه بر گسترش زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی در تهران.
ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در مسیر بین‌راهی میان استان تهران و استان‌های همجوار و برخی دیگر از استان‌های پرتردد نظیر خراسان رضوی نیز نصب خواهند شد.
آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است
هم اکنون روند اجرایی تولید خودروهای برقی عمومی نظیر تاکسی، خودروهای اشتراکی و خودروهای شخصی در حال انجام است و علاوه بر عرضه خودروهای برقی مونتاژی موجود، خط تولید تجاری خودروهای هیبریدی و تمام برقی داخلی نیز از سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کلمه کلیدی : آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است ؟ | آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است ؟ |آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است ؟ |آیا خودروهای برقی کامل بومی‌سازی است ؟ |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا