[ad_1]
موبایلت سامان اپلیکیشنی که بانکداری اینترنتی ایران را تغییر داد
خلاصه:
موبایلت سامان با خدمات متنوع، سادگی و پیشرو بودن خود باعث شد تا دنیا کلاسیک و خشک بانکداری اینترنتی در ایران متحول شود.
موبایلت بانک سامان همان برنامهای است که هر اپلیکیشن مربوط به بانکداری باید باشد؛ کارآمد، جامع، ساده، زیبا و البته امن. باید اعتراف کرد که موبایلیت بانک سامان از پیشروترین اپلیکیشنهای بانکی بود که قواعد قدیمی و ناکارآمد این حوزه را تغییر دادند. شاید بپرسید کدام قواعد؟
برای درک این موضع کافی است که همین حالا چند اپلیکیشن بانکی کلاسیک را ببینید. یک برنامه موبایلی نه چندان زیبا با فونتها زشت، طراحی خستهکننده، خدمات محدود و البته گاه پیچیده. موبایلت اولین «موبایل اپ» بانکی بود که قواعد بازی را تغییر داد و در سال ۱۳۹۶ در قامت یک نئو بانک ظاهر شد با طراحی زیبا و کارآمد، مجموعهای گسترده و متنوع از خدمات بانکی را ارائه کرد.
بانک سامان در انتهای زمستان ۱۳۹۶ از اپلیکیشن اختصاصی خود رونمایی کرد، اپلیکیشنی که انتقال وجه به کارت، سپرده، پایا و ساتنا، خدمات مرتبط با چک و تسهیلات و دیگر امور بانکی را برای مشتریان بانک سامان تسهیل میکرد. نکته چشمگیر این برنامه طراحی کارآمد، ساده و مدرن آن بود. عناصری که تا امروز در موبایلت سامان حفظ شدهاند.
موبایلت سامان؛ پیشگام در ارائه خدمات بانکی به صورت آنلاین
موبایلت افتخاری مثل بهترین اپلیکیشن بانکی، بهترین اپلیکیشن سال ۱۳۹۶ را در کارنامه دارد. ارزش این عناوین وقتی مشخص میشود که بدانیم در آن سال موبایلت سامان رقبای قدرتمند و باسابقهای مانند زرین پال و ۷۲۴ را در کنار خود داشت.
کاری که تیم موبایلت از سال ۱۳۹۶ به دنبال آن بودند این بود که موبایلت را تبدیل به شعبه جیبی و کوچکی از بانک سامان کنند تا مشتریان بتوانند بخش مهمی از نیازهای خود را بدون مراجعه به بانک برطرف کنند.
شاید بتوان بزرگترین مزیت موبایلت را نگاه متفاوت آنها به اپلیکیشنهای موبایل دانست. تیم جوان موبایلت با رویکردی استارتآپی دنبال باز تولید کلاسیک خدمات بانکی در قالب اپلیکیشن موبایل نبود، بلکه دنبال تولید برنامهای کاربردی و کاربر پسند بود که راهکارهایی ساده و خلاقانه برای نیازهای مشتری بانک ارائه کند.
تلفیق خدمات بانکی و پرداختی در یک، در ورود به اپلیکیشن با اثر انگشت و فیس آیدی، ارائه خدمات جامعتر روی کانال اینترنت بانک به جای موبایل بانک و ارائه خدمات مرتبط با چک و تسهیلات بانکی از جمله خدماتی بود که موبایلت سامان برای نخستینبار به کاربران ارائه کرد، خدماتی که امروز بسیار مرسوم و بخشی از خدمات نئوبانکهای ایران شده است.
موبایلت؛ پیشرو و پاسخگو
مسعود قبائی از بنیانگذاران موبایلت با ترسیم مسیر این اپلیکیشن میگوید: «موبایلت در مسیری پیش خواهد رفت تا وجه تمایز جدی بانک سامان در مقایسه با دیگر بانکها شود. در آیندهای نهچندان دور بانک سامان بهترین بانک کشور خواهد بود و دلیل آن ابزاری به اسم موبایلت است.» شاید بتوان دریافت جایزه بهترین اپلیکیشن پیشرونده سال ۹۸ جشنواره وب و موبایل ایران را مهر تأییدی بر این رویکرد موبایلت دانست.
تمام این ویژگیهای مثبت موبایلت با یک پشتیبانی خوب همراه میشود، پشتیبانی آنلاینی که کمک میکند تا کاربر پاسخ تمام سؤالات خود را دریافت کند. این ویژگی وقتی اهمیت پیدا میکند که به خاطر بیاوریم یکی از مشکلات اصلی کاربران با اپلیکیشنها و کلیه خدمات دهندگان در ایران پشتیبانی ضعیف است.
اگر دنبال یک اپلیکیشن کارآمد، ساده و جامع خدمات بانکی میگردید حتماً موبایلت را تست کنید. بسیاری از کاربران بعد از تجربه موبایلت سامان به فکر این افتادند تا حسابهای اصلی خود را از بانکهای دیگر به بانک سامان انتقال دهند تا بیشترین استفاده را از موبایلت داشته باشند.