یک اختتامیه متفاوت سینمایی روی عرشه کشتی
[ad_1]
آیین پایانی هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت در اقدامی متفاوت، روی عرشه کشتی در خلیج فارس برگزار شد.
به گزارش ایسنا، شهر عسلویه در هفته گذشته میزبان هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت بود.
دستاندرکاران این جشنواره در اقدامی متفاوت، مراسم اختتامیه آن را بر عرشه شناوری برگزار کردند که در اسکله پارس عسلویه پهلو گرفت و با حضور هنرمندان، صاحبان آثار، نمایندگان رسانههای گروهی و جمعی از علاقهمندان و میهمانان داخلی و خارجی، بر آبهای نیلگون خلیج فارس راهی شد تا در شامگاه چهارشنبه ۱۷ اسفندماه، همزمان با جشن نیمه شعبان، برگزیدگان خود را معرفی کند.
هادی مقدم دوست، لیلی عاج، عبدالحمید قدیریان، هوشنگ جاوید، ابراهیم اصغری، مصطفی شوقی، محسن علی اکبری، بهروز افخمی، محمدرضا شرفالدین، سعید سعدی، محسن قصابیان، مهدی فرجی، محمدحسین لطیفی، روحالله سهرابی، ازجمله هنرمندان، سینماگران و مدیران سینمایی حاضر در مراسم بودند.
تقدیر از عضوی از خاندان رییس علی دلواری و تقدیر از حبیب والی نژاد – تهیهکننده آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس که سابقه مدیریت در این حوزه را هم دارد، با حضور سردار حسین سلامی – فرمانده سپاه -، احمد محمدی زاده – استاندار بوشهر -، سردار علیرضا تنگسیری – فرمانده نیروی دریایی سپاه – و جلال غفاری قدیر – دبیر جشنواره – از دیگر بخشهای آیین پایانی هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت بود.
بهروز افخمی نیز بهعنوان رییس، بیانیه هیات داوران جشنواره را خواند که در آن آمده بود، این روزها سینمای مهندسی شده و هدایت شده غربگرا نفسهای آخر. را میکشد و جشنوارههای غرب از پا افتادهاند اما فیلمسازانی روشنفکرگرا هنوز به آن پایبند. با این حال، جشنواره مقاومت به دنبال سینمایی اصیلتر و شریفتر است و از صفحه گذاشتن بر سینما و چهرههای زرد پرهیز میکند. بر این اساس، این دوره از جشنواره فیلم مقاومت بر آثار تولید شده با بودجههای اندک و کوتاه از شهرهای دور از پایتخت توجه داشته است. به این امید که در جشنوارههای آینده ببینیم دوام آوردهاند و باز هم از خود درخشش نشان میدهند.
در بخش بهترین پژوهش نقد، سیدمحمد سلیمانی تقدیر و شیرین زارع پور برگزیده این بخش شد.
افروز باوفا نیز در بخش پایاننامه تقدیر و امیرعباس محمدی فشارکی بهعنوان برگزیده معرفی شد.
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نیز در سخنانی، تصویر، فیلم و هنر را سلاحی بسیار کارآمد توصیف کرد. برای نمونه اگر تصویر نبود، جنگهای ما در فلسطین طولانیتر میشد. بر همین اساس معتقدیم که رژیم صهیونیستی چه با انفجار ساختمان رسانهها و چه با تک تیرانداز، از اهالی تصویر انتقام گرفت تا آنها را از عرصه نبردهای عصر جدید، به نفع خود حذف کند. این درحالی است که دوسوم رسانههای مهم جهان جزو ماشین تبلیغاتی آنهاست. ما امکانات آتها را نداریم اما با امکانات ساده مان و با تصویر بدون روتوش و مونتاژ آنها را شکست میدهیم.
در این مراسم، برگزیدگان بخشهای مختلف معرفی می شوند.
این گزارش بهروز میشود.