[ad_1]
به گزارش سلام نو، فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان در مورد پیگیری یک مورد از مزاحمتهای تلفنی اورژانس توسط واحد امورحقوقی مرکز اورژانس استان اینطور خبر داد و گفت: خانم سالمندی که بیش از یک سال، با تماس های مکرر با ۱۱۵، ایجاد مزاحمت می کرد پس از طرح شکایت از سوی مرکز اورژانس استان و با پیگیری معاونت دادستانی استان اصفهان به معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی معرفی شد و به مرکز نگهداری از سالمندان منتقل شد.
حیدری ضمن قدردانی از همکاری سازمان های مرتبط برای پیگیری مزاحمتهای تلفنی اورژانس، تصریح کرد: در تماس های زیادی که این خانمِ سالمند با ۱۱۵ برقرار میکرد، طی عناوین مختلف اعم از استفاده از عبارات نامفهوم، ناسزاگویی به کارشناسان ۱۱۵، درخواست امدادخواهی کاذب و دادن آدرس نامشخص از شیوههای مزاحمت او بود.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: در مواردی پس از دادن شرح حال کاذب از سوی این خانمِ سالمندِ تنها، هنگامیکه تماس پیگیریِ مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان برای گرفتن آدرس دقیق و صحیح با وی برقرار می شد، وی اظهار بی اطلاعی میکرد.
حیدری با بیان اینکه مزاحمت های تلفنی اورژانس ۵ درصد از تماسهای ۱۱۵ استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، افزود: هر یک تماسی که با ۱۱۵ برقرار میشود به معنای یک فرصت امدادخواهی برای یک بیمار یا مصدوم اورژانسی است و فرد مزاحم با ایجاد مزاحمت برای ۱۱۵، فرصت ادامه زندگی را از یک بیمار واقعی میگیرد.