اجتماعیخبر جدید

پرهیز از صدور بخشنامه‌های فراوان در حوزه پرورشی/ مشارکت دانش آموزان، سرخط فعالیت‌های فرهنگی

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌ویژه در حوزه پرورشی نباید آیین‌نامه، ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی زیادی صادر کنیم گفت: باید سرخط‌ها را مشخص و اعلام کنیم. سرخط فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی، مشارکت و فعالیت دانش‌آموزان، مشارکت اولیای دانش‌آموزان و مشارکت معلمان در امور تربیتی است.

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی سال آینده با توجه به بودجه مصوب این معاونت برای سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: معاونت پرورشی باید به سمت تدوین سیاست، نظارت و سپس ارزیابی اثربخشی پیش برود.

وی افزود: به‌ویژه در حوزه پرورشی نباید آیین‌نامه، ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی زیادی صادر کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سرخط‌ها را مشخص و اعلام کنیم گفت: سرخط فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی، مشارکت و فعالیت دانش‌آموزان، مشارکت اولیای دانش‌آموزان و مشارکت معلمان در امور تربیتی است.

باقرزاده ادامه داد: استفاده از متون درسی در برنامه‌های درسی باید در اولویت قرار بگیرد. وقتی اینها را اعلام کنیم معاونین پرورشی و مربیان تربیتی ما در مدارس می‌توانند با خلاقیتی که دارند برنامه‌های پرورشی و فرهنگی را خودشان برای مدرسه‌شان طراحی کنند و در این صورت دیگر لازم نیست ما حتما بخشنامه صادر کنیم و بخواهیم که دانش‌آموزان را به اردو ببرند و … بلکه مدارس باید سیاست‌های وضع شده را بر اساس مقتضیات خود دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه بودجه معاونت پرورشی نیز با وجود اینکه اندک است، عملکردی هزینه خواهد شد اظهار کرد: در واقع اگر در جایی برنامه‌ای خلاق در حال اجراست و تاثیر تربیتی بیشتری دارد، بودجه بیشتری به آن تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال طرح “تئاتر درسی” از میناب استان هرمزگان آغاز شد و ما حمایت کردیم که به سطح استانی و کشوری هم رسید. 

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا