خبر جدید

هوشمندسازی لازمه بقای واحدهای صنعتی در حوزه اقتصاد است

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از الزامات بقا در جامعه اقتصادی این است که واحدهای صنعتی به سمت هوشمندسازی و پیاده کردن برنامه‌های تحول دیجیتال بروند. تحول دیجیتال در افزایش کیفیت، کاهش هزینه و مدیریت بهتر منابع تاثیر دارد.

جعفر فرشچی طوسی امروز ۲ اسفندماه در اولین همایش تحول دیجیتال شهرک‌های صنعتی خراسان ویژه استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و ایرانسل در محل هتل همای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از ابزارهای کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه برنامه تحول دیجیتالی است و اگر این کشورها در عرصه جهانی موفق هستند به دلیل استفاده از ابزارهای هوشمندسازی و تحول دیجیتال است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ما در این خصوص ضعیف بوده و صنایع این آگاهی را ندارند که هوشمندسازی می‌تواند چه خدماتی را فراهم کند؟. اگر قصد این را داریم که در حوزه اقتصاد حضور یا حرفی برای گفتن داشته باشیم، قطعا باید به سمت ایجاد و پیاده‌سازی برنامه‌های تحول دیجیتال گام برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: یکی از الزامات بقا در جامعه اقتصادی این است که واحدهای صنعتی به سمت هوشمندسازی و پیاده کردن برنامه‌های تحول دیجیتال بروند. تحول دیجیتال در افزایش کیفیت، کاهش هزینه و مدیریت بهتر منابع تاثیر دارد.

فرشچی طوسی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی چناران و ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر دو سایت خوب وجود دارد که برخی خدمات به واحدهای صنعتی ارائه می‌دهند، اضافه کرد: برنامه ما این است که به مرور این کار توسعه پیدا کند. به تمام اپراتورهایی که می‌توانند به بخش صنعت کمک کنند، اعلام آمادگی می‌کنیم که در این حوزه با آن‌ها همکاری کنیم. اولین همایش تحول دیجیتال را با مشارکت شهرک‌های صنعتی در خراسان پیاده کردیم و امیدواریم خروجی این همایش طوری باشد که استان‌های دیگر نیز پای کار بیایند.

۱۵ درصد افزایش در فروش با تحول دیجیتال

محسن یوسف‌پور، مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل در بخش دیگری از این همایش اظهار کرد: تحول دیجیتال امروزه یک ضرورت است. اگر سازمان‌ها تحول دیجیتال را انجام ندهند، محکوم به حذف شدن و نابودی از عرصه رقابت هستند. سازمان‌ها و صنایعی که در این راه قدمی برنمی‌دارند، زودتر از آنچه که فکر می‌کنند، رقابت را به رقبا واگذار می‌کنند.

وی افزود: تحول دیجیتال تنها اجرای چند پروژه نیست، بلکه تحول در ذهنیت مدیران سازمان‌ها و صنایع است. به طور متوسط در یک افق ۱ تا ۳ ساله، سازمان‌ها و صنایعی که تحول دیجیتال را محقق کرده و وارد این مسیر می‌شوند، حدود ۱۵ درصد افزایش فروش و حدود ۴۵ درصد افزایش حاشیه سود داشته‌اند.

مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل تصریح کرد: با تحول دیجیتال علاوه بر افزایش توان تولید، هزینه‌ها کاهش و کارآمدی و بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند و این موضوع به سازمان‌ها کمک می‌کند در این شرایط سخت با وضعیت مناسب‌تری به مسیر خود ادامه دهند. این مسیر در کشور آغاز شده و برخی از صنایع بزرگ به طور جدی به سراغ این مسیر رفته‌اند.

یوسف‌پور ادامه داد: نکته کلیدی در تحول دیجیتال، جمع‌آوری، انتقال و ذخیره یکپارچه داده‌ها در فضای ابری امن در سازمان‌ها و صنایع است. این داده‌ها باید پردازش شده و بر اساس آن تصمیمات سازمان‌ها و صنایع گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکپارچگی کلید واژه تحول دیجیتال است، عنوان کرد: سازمان‌هایی که به صورت سیلویی اداره شده و اجزای جدا از هم دارند، به هیچ‌وجه توان محقق کردن تحول دیجیتال در حوزه خود را ندارند. برخی فناوری‌ها در حوزه تحول دیجیتال مانند موضوع کارخانه متصل، امنیت اطلاعات و هوش مصنوعی، فناوری‌های کلیدی توانمندساز هستند. امروزه آسیب‌های ناشی از توجه نکردن به مساله امنیت اطلاعات را مکررا می‌بینیم.

مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل اضافه کرد: ایرانسل این مسیر را از دو سال گذشته شروع کرده و تا امروز موفق شدیم با چندین واحد بزرگ صنعتی در کشور طرح تحول دیجیتال را پیش ببریم. نقش ایرانسل در موضوع تحول دیجیتال نقش یک پیمانکار نیست. تحول دیجیتال نیاز به شرکای راهبردی دارد و ایرانسل علاقه‌مند است که جایگاه خود را به عنوان شریک راهبردی صنایع تثبیت کند. ما در کنار صنایع در یک افق طولانی مدت قرار گرفته و کمک می‌کنیم تا از ظرفیت ایرانسل یا از ظرفیت‌های دیگری که در فضای پهناور و دانش‌بنیان کشور وجود دارد استفاده کنند و تحول دیجیتال را محقق کنند.

انتهای پیام   

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا