[ad_1]
ایسنا/کرمانشاه سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: همه کسانی که در فرآیند رتبه بندی معلمها رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بوده اند، ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی خواهد شد.
دکتر رضامراد صحرایی، امروز(نهم اردیبهشت) در جریان سفر به کرمانشاه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، آینده کشور را در دست معلمهای امروز دانست و گفت: معلمها باید با همه توان برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمها نباید گرفتار روزمرگی شوند، گفت: باید مراقب باشیم تا نقش معلمی برایمان عادی نشود تا بتوانیم به رسالت خود که همان تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.
صحرایی از مدرسه به عنوان کانون تربیتی یاد کرد و افزود: مدرسه محل تربیت نسل آینده است و بیش از اینکه رسالت آموزش دانشآموزان را داشته باشد، وظیفه تربیت صحیح آنها را دارد.
وی در ادامه اشارهای هم به اجرای آیین نامه رتبه بندی معلمها داشت و گفت: از سال ۱۳۹۰ زمزمه رتبه بندی معلمها شنیده می شود و در دولت آقای رئیسی کار استارت خورد که اجرای آن اقدام خیلی خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف خواهد بود.
صحرایی با اشاره به منفی بافی برخی رسانه ها در فضای مجازی در مورد رتبه بندی معلم ها، گفت: تنها حدود ۳۰ درصد معلم ها از رتبه خود ناراضی هستند که روند رسیدگی به اعتراضات آنها با جدیت انجام میشود.
وی ادامه داد: در روند اجرای رتبه بندی معلمان، هرجایی نیاز به اصلاح باشد، آیین نامه که هیچ، حتی امکان اصلاح قانون هم از طریق نمایندگان مجلس وجود دارد و حتما پیگیری می شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه کسانی که در فرآیند رتبه بندی معلمین رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بوده اند ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم خواهد شد و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی میشود.
صحرایی اشارهای هم به گلایه برخی از معلمها به رتبه بندی معلمین داشت و گفت: گاها معلم هایی را میبینیم که می گویند نظام رتبه بندی، شان معلم را زیر سوال برده و این در حالیست که شان معلمی به رتبه بندی نیست.
صحرایی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در وزارت آموزش و پرورش ۴۳ مسئله کلیدی داریم، گفت: یکی از مهمترین این مسائل، موضوع ساماندهی معلمها است که صرفا با خلاقیت مدیران مدارس می تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و ۹۳۰ هزار معلم در کشور داریم، گفت: در سالهای گذشته که بیش از ۱۸ میلیون دانش آموز داشتیم، تنها ۷۳۰ هزار معلم در آموزش و پرورش حضور داشتند و هیچ کمبود معلمی هم نداشتیم، لذا با ساماندهی می توان مساله کمبود معلم را برطرف کرد.
صحرایی ادامه داد: بر اساس استانداردها به ازای هر کلاس درس مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان به ترتیب به یک، ۱.۷،۱.۴ و ۲.۱ معلم نیاز است.
صحرایی اشاره ای هم به در پیش بودن برگزاری امتحانات نهایی داشت و از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خواست نهایت تلاش خود را برای برگزاری مطلوب امتحانات بکنند و افزود: اجرای مصوبه جدید کنکور اقدام مثبتی بود که کیفیت آموزش را بالا خواهد برد و مدرسه را به دانشگاه وصل خواهد کرد.
وی اشاره ای هم به خدمات انقلاب در حوزه سوادآموزی در کشور داشت و گفت: در حالیکه قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند، امروز ایران اسلامی جزو کشورهای با سواد دنیا است.
به گزارش ایسنا، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با تبریک هفته معلم، گفت: در هفته معلم فضای متفاوتی را در استان تجربه خواهیم کرد.
وی در ادامه همدلی و همراهی را لازمه دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: خوشبختانه این همراهی و همدلی به میزان قابل توجهی در بین مسئولان آموزش و پرورش در سطح استان به چشم می خورد.
وی اشاره ای هم به در دست پیگیری بودن مسائل و مشکلات فرهنگیان استان در حوزه های مختلف داشت و گفت: پیگیر حل مشکلات فرهنگیان استان هستیم.
عظیم عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به کمبودهای دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه از نظر نیروی انسانی و فضا، گفت: از نظر فضای آموزشی مشکلات جدی در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه داریم.
وی اشاره ای هم به اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو مکان در آموزش و پرورش کرمانشاه به دانشگاه فرهنگیان داشت و گفت: دانشگاه فرهنگیان در واقع مدرسه آموزش عالی آموزش و پرورش بوده و همه اموال آن به آموزش و پرورش استان اختصاص دارد که امیدواریم هرچه سریعتر این دو مکان در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد که البته موافقت آن را از آموزش و پرورش گرفته ایم.
انتهای پیام