خبر جدید

لزوم عطرافشانی رضوی در تولیدات فرهنگی و هنری کشور

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

ایسنا/گیلان دستیار ارشد مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)، هدف از برگزاری جشنواره های این بنیاد را عطرافشانی رضوی در آثار و تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری کشور دانست و گفت: باید نسل جوان را از طریق رسانه با رفتار و گفتار و روحیه و سبک زندگی امام رضا(ع) آشنا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد قاسمپور امروز، ۴ اسفند ماه در کارگاه تخصصی سوژه یابی رسانه ای و گزارش نویسی دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور که با حضور اصحاب رسانه استان گیلان برگزار شد، با اشاره به سابقه ۲۰ ساله فعالیت بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: در این دو دهه رویدادها و برنامه ها و جشنواره های ملی و بین المللی در بیش از ۲۰۰۰ نقطه در داخل و خارج ایران برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور، افزود: جشنواره های فرهنگی و هنری بنیاد امام رضا(ع) در این دو دهه فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته و لذا طی یک سال اخیر اقدام به رصد مسیر طی شده و برنامه ریزی برای ادامه حرکت کردیم.

دستیار ارشد مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری را عطرافشانی رضوی در آثار و تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری کشور دانست و تصریح کرد: به دنبال حذف تولیدات سفارشی در این جشنواره ها هستیم.

حجت الاسلام قاسمپور، هدف از برگزاری کارگاه های تخصصی حوزه آثار فرهنگی و هنری و رسانه ای رضوی را طی مسیر آموزش دانست و بیان کرد: به عنوان یک مبلغ و پژوهشگر حوزه دین با اقشار و اصناف مختلف جامعه در ارتباط هستیم و متاسفانه قدر داشته های فرهنگی و معنوی خود به ویژه فرهنگ رضوی را نمی دانیم.

وی امام رضا(ع) را سرمایه بی نظیر فرهنگی و هنری برای هر کشور و ملتی دانست و عنوان کرد: اگر مسیحیت از سرمایه ای مانند فرهنگ رضوی برخوردار بود، اتفاقات بی نظیری را در حوزه فرهنگ و هنر و علوم شناختی جهان رقم می زد.

دستیار ارشد مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)، با تاکید بر لزوم انتقال نسلی میراث شیعه به ویژه فرهنگ رضوی، یادآور شد: بسیاری از ابهامات فکری و گره های ذهنی ایجاد شده برای نسل جوان و نوجوان ما ناشی از جدی نگرفتن هویت ملی است.

وی امام رضا(ع) را بخشی از هویت فرهنگی ایرانیان دانست و اضافه کرد: امروز جوانان و نوجوانان در رسانه زیست می کنند و اگر میراث شیعه و فرهنگ رضوی را در رسانه بازتولید نکنیم، دیگر نمی توانیم این داشته های هویتی را به آیندگان منتقل کنیم.

قاسمپور با بیان اینکه قرآن باید در سبک زندگی ما نقش آفرین باشد، تاکید کرد: باید نسل جوان را با رفتار و گفتار و روحیه و سبک زندگی امام رضا(ع) آشنا کنیم و رسانه بهترین فرصت برای این معرفی است.

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا