[ad_1]
در جلسه شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان شد که سازمان حمایت همواره با سختگیری، واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی را ارزیابی کرده و در ساختار جدید مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با فعالسازی حوزه آموزش در صدد رفع نواقص و ایرادات برخی شرکت ها است.
به گزارش ایسنا، حسین زاده قشمی – مدیرکل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد سازمان حمایت – در جلسه شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان هدف از تشکیل این شورا را استفاده از خرد جمعی در جهت پیشبرد اهداف عنوان کرد و گفت : تعامل همفکری و پشتیبانی از اعضای شورا پارامتری مهم در تحقق اهداف و راهگشای مسائل و مشکلات است و امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست بتوانیم استفاده بهینه را از منابع و امکانات موجود ببریم.
رئیس شورای جایزه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: سازمان حمایت همواره با سختگیری واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی را ارزیابی کرده است و افزود: در ساختار جدید مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با فعالسازی حوزه آموزش در صدد رفع نواقص و ایرادات برخی شرکت های حاضر در این جایزه با هدف تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان خواهیم بود و از ظرفیت شرکت های برتر در این حوزه بهره مند خواهیم شد.
قشمی همچنین متذکر شد: در راستای تدوین برنامه های بهبود اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی در سال جاری درصدد هستیم تا با بهره گیری از کارشناسان خبره موسسات و دانشگاه های برتر حوزه پژوهش و افکار سنجی اقدام به پایش و سنجش میزان رضایت مشتریان از عملکرد شرکت های متقاضی دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده کنیم.
مدیرکل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد سازمان حمایت افزود: ما در دوره ارزیابی جدید به شرکت هایی که امتیاز لازم را کسب نکرده اند “گواهینامه تعهد به جایزه حمایت” داده خواهد شد تا به کمک و بهره گیری از شرکت های موفق و برتر و تلاش خودشان نسبت به برطرف کردن و ارتقاء عملکرد اقدام کنند.
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قشمی با اشاره به اقداماتی که در سال های گذشته در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت های برتر انجام شده تاکید کرد ۱۳ بند تسهیلاتی که در سال ۱۳۸۹ توسط هیات وزیران دولت وقت تصویب شده مجددا پیگیری و این امکان در اختیار واحدهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان قرار می گیرد.
شرکت های برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان زیر چتر حمایتی
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ضمن تشکر از برگزاری این گونه جلسات که با حضور حاکمیت و بخش دولتی با شرکت های تولیدی و خدمات بخش خصوصی و اصحاب رسانه در یک نشست دوستانه برگزار می شود را اقدامی مهم و کاربردی در افزایش و ارتقاء اطلاع رسانی درست به مصرف کنندگان و همچنین کمک به بخش تولید دانست.
وی ضمن حمایت از تداوم این جلسات افزود: شرکت های تولیدی و خدماتی منتخب که با گذر از فیلتر وارزیابی سازمان حمایت موفق به دریافت گواهینامه و تندیس های رعایت حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته اند قطعا مورد تایید و حمایت بخش رسانه ای قرار گرفته و سعی خواهد شد به نحو مقتضی از آنها در رسانه ها حمایت شود.
وی در ادامه پیشنهاد کرد: در جهت افزایش تعاملات فی مابین کمیته یا انجمن های تخصصی با حضور نمایندگان شرکت های مزبور تشکیل شود تا به صورت تخصصی امکان برخورداری از اطلاع رسانی در حوزه رسانه را داشته باشند.
شمسایی گفت: با استفاده از انعقاد تفاهم فی مابین انجمن ها یا بخش خصوصی با خبرگزاری ها و اصحاب رسانه می توان ضمن حذف رسانه های نامعتبر نسبت به انعکاس و اطلاع رسانی مطلوب با کمترین هزینه در رسانه های معتبر و پرمحاطب اقدام کرد.
وی حمایت از مصرف کنندگان و پشتیبانی از تولیدکنندگان را وظیفه ذاتی رسانه های داخلی خواند و ابراز امیدواری کرد: با مکانیزم جدید ارتباطی سازمان حمایت بتوانیم بسته های رسانه ای خوبی در معرفی شرکت های برتر خدمت رسان به عموم مردم داشته باشیم.
شمسایی در پایان گفت: وظیفه شرکت های تولیدکننده است که ارتباط مستمر خود با رسانه ها را فعال کنند و زمینه های ارتباط اصحاب رسانه با دستاوردهای این شرکت ها را فراهم آورند.
سومین جلسه شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به ریاست مدیرکل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد سازمان حمایت و با حضور ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ، سردبیران اقتصادی خبرگزاری ها و مدیران شرکت های برتر کشور که طی دو سال گذشته مفتخر به دریافت تندیس یا گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شده بودند در وزارت صمت تشکیل شد.
انتهای پیام