خبر جدید

شروع عملیات اجرایی قطعه ۲ محور بناب-نقده-تمرچین

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌ غربی ، سید محسن حمزه‌لو ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در نقده و در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور محمدیار ـ بناب، اظهار داشت: ارتقای جاده‌ها اولویت اول مجموعه راه و شهرسازی استان بوده و سهم جاده‌ها در پیشرفت استان غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود، گفت: توسعه فعالیت کارگاه‌های راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی سرعت می‌گیرد و کلنگ‌زنی ۸۸ کیلومتر راه با ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده گواه بر این مسئله است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ارتقای جاده‌ها برای رشد و توسعه استان جزو اولویت‌‌هاست، ادامه داد: در روزهای گذشته سنگین‌ترین پروژه راهسازی با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گفته شده در شهرستان تکاب کلنگ‌زنی شد و این امر نشان از اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی است.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی محور سه‌راهی محمدیار- بناب، اظهار داشت: نقده محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و تقویت زیرساخت‌های آن برای پذیرش مسافران و فعالیت پایانه‌های مرزی استان از مسائل مهم است.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود و این محور یکی از تقاطع‌های مهم به شمار می‌رود، افزود: در جنوب استان، پرتلفات ترین مسیر سه‌راهی محمدیار بوده و در نیمه نخست سال آینده تقاطع سه راهی محمدیار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل می‌کند. بهره‌برداری از این طرح در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش موثر و ویژه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به طرح بزرگراه نقده ـ پیرانشهر ـ تمرچین، ادامه داد: بزرگراه بین‌المللی نقده ـ پیرانشهر ـ تمرچین به دلیل بازگشایی پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین و همچنین در راستای اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پروژه احداث آزادراه ارومیه ـ تبریز، اظهار داشت: این طرح به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و در ۶ قطعه تعریف شده و قطعه یک و ۲ در حوزه آذربایجان‌ غربی و قطعه سه تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.

حمزه‌لو گفت: اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، ارتباط آذربایجان شرقی به پایانه مرزی سرو و کریدور بزرگراهی غرب کشور و نقش پدافندی غیرعامل از مهمترین اهداف توسعه این محور است.

وی اظهار داشت: پرونده مسکن مهر در آذربایجان‌ غربی بسته شده و هیچ واحد نیمه‌کاره زیر نظر راه و شهرسازی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی، ادامه داد: از ۵۱ هزار واحد مسکن مهر تنها ۹۷۵ واحد باقی مانده و تمام واحدها به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: واحدهای باقی مانده تعاونی‌ساز بوده و عمده مشکلات تعاونی های آن مربوط به اعضا و هیئت مدیره بوده است.

حمزه‌لو افزود:  همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده و اختلاف مالی و حقوقی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان آذربایجان‌ غربی است.

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا