رویداد “جامعهپرداز” در تبریز به کار خود پایان داد
[ad_1]
ایسنا/آذربایجان شرقی رویداد “جامعهپرداز” با حمایت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طی دو روز گذشته در دانشگاه تبریز برگزار شد و با برگزاری نمایشگاه معرفی دستاوردهای مجموعههای شرکت کننده به کار خود پایان داد.
حجتالاسلام مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه رویداد جامعه پرداز آذربایجان شرقی که یکشنبه ۲۱ اسفندماه در دانشگاه تبریز برگزار شد، گروههای مردمی را کلید حل مشکلات و مسائل مختلف حوزه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: راهی جز ورود نهادها و گروههای مردمی به حل مسائل نداریم و این نیست که دولت بتواند با صرف هزینههای گزاف بتواند تاثیر شگرفی در حل مسائل بگذارد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در گام اول باید بتوانیم این نهادها و گروههای مردمی را به یکدیگر بشناسانیم تا در ادامه بتوانند با استفاده از ظرفیتها و استعدادهای یکدیگر اقدام به حل مسائل بکنند.
وی ادامه داد: حتما گروههای مردمی به منظور حل مسئله در یک منطقه باید برآورد دقیقی از اتفاقات آن منطقه داشته باشند و در ادامه در بحث مسئله شناسی و حل مسئله نیز باید شناسایی و اولویت بندی به صورت دقیق صورت پذیرد تا با شناخت دقیق نسبت به راه حل یابی و حل مسئله اقدام شود.
متقی فر به اهمیت توانمندسازی گروهها و نهادهای مردی اشاره کرد و افزود: توانمندسازی گروههای مردمی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا ضمن آموزش نحوه گزارش نویسی و طرح نویسی به آنها بتوانند با رویکرد جدیدی در حوزه تخصصی خود موثر باشند.
بر اساس این گزارش، رویداد “جامعه پرداز” با هدف گسترش آشنایی و تعامل مجموعهها با یکدیگر و طراحی عملیات استانی بر اساس نظام مسائل خانواده مبتنی بر دستاوردها و تولیدات مجموعههای فعال در عرصههای جمعیت و فرزند آوری، ازدواج و کاهش طلاق برگزار شده است.
این رویداد در چهار محور گسترش آشنایی و تعامل مجموعهها با یکدیگر، ️طراحی عملیات استانی بر اساس نظام مسائل استان، ️هم افزایی مجموعههای مردمی و ️معرفی محصولات و تولیدات مجموعههای مردمی برگزار شده و فعالان عرصه مشاوره، خانواده، مساجد و هیاتهای فعال در حوزه اجتماعی و موسسات خیریه فعال در حوزه ازدواج و طلاق در آن حضور داشتند.
این رویداد، فرصتی برای شناخت ظرفیتها و تولیدات مجموعهها و معرفی دستاوردها و تولیدات مجموعههای مخاطب از طریق رسانه ملی، استانی و شبکههای اجتماعی فراهم کرده و از مربیان برجسته برای ارتقای توانمندی مجموعهها بهره برده شد.
یکی از مزایای مهم برگزاری این رویداد نیز ارائه تسهیلات برای طرحهای مشترک منتخب رویداد بود.
گفتنی است، مخاطبین این رویداد مراکز مشاوره، مؤسسات خانواده محور، مساجد و هیئت های فعال در حوزه اجتماعی، مؤسسات خیریه خانواده محور(فعال در حوزه ازدواج و طلاق)، مراکز و کنشگران خاص واسطه گری ازدواج، اساتید و مؤثرین حوزه خانواده، مراکز فعال در سبک زندگی، مبلغین و گروههای تبلیغی و گفتمانی، مجموعههای علمی، تبلیغی و گفتمانی، مجموعههای علمی، پژوهشی، اندیشکدهها و گروههای جهادی خانواده محور بودند.
انتهای پیام