خبر جدید

روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان‌شرقی


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال‌جاری استان ۴۰.۸ درصد و نسبت به فصول گذشته سال دارای روند صعودی بوده است.

 محمد فرشکاران، چهارشنبه، ۲۶ بهمن ماه، در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر ضرورت تنظیم روابط کار، بازار و قیمت‌ها تاکید و اظهار کرد: باید نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی باز هم تقویت شود.

وی افزود: روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی استان آن هم در این شرایط تحریمی نشان می‌دهد در یک سال گذشته دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

فرشکاران یادآور شد: تفکر تجاری و صنعتی از دیرباز در مردمان آذربایجان نهادینه بوده و بخش خصوصی اینجا همواره فعال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: لازم است فعالان اقتصادی در جهت پر کردن ظرفیت‌های خالی و افزایش راندمان تولید در صنعت استان تلاش کرده و سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این جهت هدایت شود.

وی ادامه داد: بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان فعالیت می‌کنند که بخش عمده این واحدها، یعنی حدود ۹۵ درصد کوچک و متوسط محسوب می‌‎شوند؛ اما دپوی زیاد تولیدات نشان می‌دهد، ارزش تمام شده تولید کالا بالا بوده و از طرف دیگر بازار فروش محصولات آنچنان که باید فعال نیست.

فرشکاران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در مورد تملک دارایی‌های سرمایه ای و تامین و تجهیز دستگاههای اجرایی در حد امکان تلاش کرده و حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در این دیدار حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و تولید استان و بیان مسائل موجود پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا