خبر جدیدفرهنگ و هنر

ثبت ۵.۱ میلیون اقامت در استان/مشهد مشکل اسکان ندارد


خبرگزاری پورسینا

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌ رضوی گفت: از نیمه اسفند ماه تا پایان چهار فروردین امسال بیش از ۴.۴ میلیون نفر شب‌اقامت در مشهد و ۵.۱ میلیون نفر شب‌اقامت در خراسان رضوی داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز، پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲، در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته ۵۳۷ هزار زائر ورودی به مشهد داشتیم. همچنین در روز گذشته به طور مجموع ۳۳۳ هزار و ۵۱۸ نفر از ظرفیت‌های اسکان مشهد استفاده کردند.

وی ادامه داد: از ۱۵ اسفند تا پایان روز گذشته پنج میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۸۷ زائر وارد خراسان رضوی و مشهد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش کمیته اسکان ستاد خدمات سفر، ظرفیت‌های اسکان رسمی مشهد در شب گذشته ۸۲ درصد، اسکان موقت ۷۴ درصد و اسکان اضطراری نیز ۲۸ درصد اشغال شده بود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به نحوه فعالیت رستوران‌ها و هتل‌ها در ماه رمضان تاکید کرد: با همراهی فرمانداری مشهد، نیروی انتظامی و اتحادیه واحدهای صنفی تمهیداتی در رابطه با رعایت موازین شرعی در ماه رمضان پیش‌بینی شده که بر این اساس هیچ واحد پذیرایی در روزها اجازه فعالیت ندارد اما مجوز پذیرایی در واحدهای اقامتی به دلیل حضور زائران و مسافران داده شده است.

وی بیان کرد: امیدوارم با مجموعه تمهیداتی که ستاد خدمات سفر استان و مشهد در نظر گرفته، تا پایان نوروز و برقراری سفرها شرایط خوبی برای زائران و مسافران در مشهد فراهم باشد.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: گاهی در ساعات شامگاهی و به خصوص در خیابان‌های منتهی به حرم خودروهایی مشاهده می‌شود که زائران در خودرو در حال استراحت هستند. تاکید می‌کنم که ظرفیت اسکان مشهد به هیچ وجه کمبود ندارد و آماده پذیرایی از تمام زائران و مسافران است. برخی زائران بنا بر اقتضای شرایط خود ترجیح می‌دهند از ظرفیت‌های اقامتی استفاده نکنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا