[ad_1]
روز گذشته قطار مترو در ایستگاه شهید همت به سمت ایستگاه تجریش دچار اختلال شد و این نقص فنی سبب ایجاد اختلال در اعزام قطارها در خط یک شد و با تلاش تکنسینهای مترو بعد از دقایقی اختلال رفع و خط یک مترو دوباره وارد مدار خدمات رسانی شد؛ اما عصر روز گذشته فیلمی از حریق در سقف قطار قدیمی مترو منتشر شد و علامت سوالهای مختلفی را در مورد چرایی این اتفاق ایجاد کرد.
جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در مورد بروز مشکلات در خط یک مترو که دو روز پشت هم (دوشنبه و سه شنبه هفته جاری) رخ داد، گفت: شرکت مترو اعلام کرده است که با توجه به اوج سفرهای مردم با مترو برای اینکه بتواند به نیازهای شهروندان پاسخ دهد از ناوگان فرسودهشان هم در این خطوط استفاده کردند.
وی افزود: با توجه به شیبی که در خط یک مترو وجود دارد مخصوصا در محدوده ایستگاه همت و همچنین تعداد بالای مسافران و با توجه به اینکه قطارهای دی سی قدیمی هستند؛ سیستم المنتهای سقفیشان با افزایش حرارت دچار حادثه شده و در آنجا دود و بعضا شعله مشاهده شده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه ما به دوستانمان در مترو متذکر شدیم که از این نوع قطارها در پیک حرکتی استفاده نکنند، گفت: این نوع قطارها نه تنها کمکی به افزایش سرعت نمیکنند؛ بلکه ممکن است خراب شده و کل خط را با مشکل مواجه کنند.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه المنتهای سقفی به هیچ عنوان برای مسافران خطری ندارد، تصریح کرد: دقت داشته باشید که سیستم ترمز قطارهای دی سی به گونهای طراحی شده که وقتی ترمز میگیرند به انرژی الکتریکی تبدیل میشود و در المنتهای سقفی به حرارت تبدیل میشود و این حرارت در محیط دفن میشود و به دلیل فرسودگی اجزایی که روی سقف است و غبار یا ضایعاتی که ممکن است روی سقف ریخته شده باشد این المنتها در اثر حرارت زیاد دود میکنند و بعضا مشتعل میشوند؛ اما این اتفاق در قطارهای نسل جدید ac اینگونه نیست و خطری در این خصوص وجود ندارد.
وی در پایان افزود: از دوستانمان در مترو میخواهیم که در این ایام پیک سفر از قطارهای نسل قدیمی که نیاز به تعمیر دارند استفاده نکنند که باعث نگرانی بیشتر مردم نشوند.
انتهای پیام