[ad_1]
ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبلاً مصوبه دولت این بوده که راهآهن را از کنار آزادراه پل زال به اندیمشک ببرند که با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راهآهن را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.
سید حمیدرضا کاظمی در گفتوگو با ایسنا در رابطه با پیگیریهای انجام شده برای راههای روستایی، اظهار کرد: با پیگیریهایی که در راهداری کشور و استان انجام دادیم تقریباً سالی ۵۰ کیلومتر از جادههای روستایی روکش آسفالت شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۹۰ کیلومتر روستاهای کد داری که دارای سکونت بالای ۱۰ خانوار هستند زیرسازی شده و آماده آسفالت است که در برنامه راهداری کشور قرار دادیم که بتواند کار را انجام دهد.
کاظمی افزود: کاری در حوزه راه پیگیری شده که اگر اجرا شود کمک بزرگی برای استان و شهرستانهای پلدختر و معمولان و حتی ویسیان است، بحث راهآهن است.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبلاً مصوبه دولت این بوده که راهآهن را از کنار آزادراه به اندیمشک ببرند، که شهرهای ویسیان، معمولان، پلدختر و شاید حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی منطقه از طریق جاده قدیم عبو و مرور میکنند، با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راهآهن را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: از طریق شرکت زیرساخت وزارت راه پیگیر این موضوع هستیم و جلسهای با وزیر راه داریم که اگر به نتیجه برسد از تهاتر نفت یا از صندوق ذخیره بتوانند کمکی برای اجرای آن بگیرند.
کاظمی اضافه کرد: این پروژه یک پروژه ملی است و این مسیر تا اندیمشک حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر از این طریق اعتبار مورد نیاز تأمین و پروژه شروع شود میتواند به توسعه لرستان کمک کند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که راهآهن از خرمآباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ادامه پیدا نکند خود خرمآباد به یک آنتن تبدیل میشود و این راهآهن برای مرکز استان نیز کاربردی نخواهد داشت.
وی بیان کرد: مدیران و مجمع نمایندگان استان همه باید تلاش کنیم که به خوزستان وصل شده و تردد اصلی راهآهن از طریق خرمآباد ـ معمولان ـ پلدختر ـ اندیمشک صورت بگیرد.
انتهای پیام