اقتصادیخبر جدید

تغییر اجباری گوگل به نفع کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

گوگل طراحان اپلیکیشن های اندرویدی را ملزم می‌کند به کاربر اجازه دهند حساب و داده خود را حذف کند.

به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه پلی استور، به زودی باید به کاربران اجازه دهند حساب خود و داده ها در داخل اپلیکیشن و در وب را حذف کنند. طراحان برنامه همچنین باید داده یک حساب را هنگامی که کاربر برای حذف کل یک حساب درخواست می‌کند، پاک کنند.

گوگل اعلام کرد هدف از این اقدام، آگاهی رسانی به کاربران درباره کنترل هایی که می توانند روی داده داشته باشند و تقویت اطمینان به اپلیکیشن ها و پلی استور به صورت کلی، است. همچنین این اقدام، انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می کند. می توانید داده خاصی مانند محتوای بارگذاری شده خود را بدون اینکه لازم باشد کل حساب را پاک کنید، حذف کنید. الزام برای حذف داده در وب، تضمین می کند که کاربران برای اینکه بخواهند اطلاعاتشان را حذف کنند، نیازی ندارند یک اپلیکیشن را مجددا نصب کنند.

این سیاست به صورت تدریجی به اجرا گذاشته می شود. سازندگان اپلیکیشن تا هفتم دسامبر فرصت دارند تا به پرسش ها درباره حذف داده در فرم امنیت اپلیکیشن خود پاسخ دهند. فهرست پلی استور، این تغییرات را از ابتدای سال ۲۰۲۴ نشان خواهد داد. طراحان می توانند برای دریافت مهلت بیشتر تا ۳۱ ماه مه سال آینده، درخواست کنند.

این تغییرات چند ماه پس از اعلام مقررات مشابه از سوی اپل برای نرم افزار فروشگاه اپ استور صورت می گیرد. در هر دو مورد، این شرکت ها نگران نقض حریم خصوصی و پیامدهای آن بودند. این شرکتها نمی خواهند کاربران به دلیل اینکه نمی توانند به راحتی حساب های خود یا اطلاعات حساس را پس از توقف استفاده از یک اپلیکیشن، حذف کنند، قربانی رخنه اطلاعاتی شوند.

همچنین این تغییرات به دنبال تلاش های فزاینده رگولاتورها صورت می گیرد که خواستار کنترل بیشتر روی خدمات بوده اند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اخیرا تغییرات قانونی را پیشنهاد کرده بود که راه های ساده برای لغو اشتراک و عضویت را الزامی می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، در حالی که این آژانس بیشتر از حریم خصوصی به تغییرات ناخواسته متمرکز است، اما پیام به توسعه دهندگان اپلیکیشن روشن است: کنترل بیشتر حسابها را فراهم کنید یا با مجازات رو به رو خواهید شد.

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا