اجتماعیخبر جدید

تعجب مسئولان از مشکلات فضاهای آموزشی پایتخت

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه فضاهای آموزشی پایتخت گفت: بعضاً بیان این مشکلات و محرومیت‌ها باعث تعجب مسئولان می شود. رشد جمعیت، سرانه پایین و فرسودگی فضاها، چالش‌هایی را ایجاد کرده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که باید سازوکار آن را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی افزود: امید آفرینی بخشی از جهاد تبیین است. ارائه خدمات و تبیین آن در تهران از آن جهت که الگو و پیشانی محوری کشور است، مهم و وظیفه همه ماست. باید تلاش شود تا فضاهای آموزشی و پرورشی کلان شهر تهران با این نگاه آماده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جدای از مشکلات فضاهای آموزشی دولتی، در حوزه مدارس غیردولتی نیز یک سری مسأله وجود دارد که باید برای آنها چاره اندیشی کرد.

خان محمدی خاطر نشان کرد موضوع ایمن سازی مدارس و سلامت دانش آموزان بسیار مهم و غیرقابل اغماض است، همه باید کمک کنیم فضای یادگیری فرزندانمان ایمن و آرام باشد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه فضاهای آموزشی پایتخت گفت: بعضاً بیان این مشکلات و محرومیت‌ها باعث تعجب مسئولان می شود. رشد جمعیت، سرانه پایین و فرسودگی فضاها چالش‌هایی را ایجاد کرده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که باید سازوکار آن را فراهم کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی محور خوبی برای استفاده از این ظرفیت‌هاست. همچنین ظرفیت خیرین، موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌ها موثر خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه با استمرار روند فعلی حل این مسائل زمان بر خواهد شد، اضافه کرد: در دوره جدید مثلث صنعتی سازی، سریع سازی و ارزان سازی را با رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی و اصل مهم هویت در دستور کار قرار خواهیم داد. این راهبرد هم اکنون در شهرستان بهارستان در حال برنامه ریزی نهایی است.

خان محمدی در ادامه به تجربه خوب نوسازی مدارس در بحث مقاوم سازی اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود شدید فضای جایگزین در عملیات تخریب و بازسازی در صورت حصول شرایط، مقاوم سازی را برای حل بخشی از این مشکلات درنظر داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تامین ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سه سال برای حل بخشی ازمشکلات فضاهای آموزشی تهران پیش بینی شده است که استفاده از فرصت مولدسازی یکی از راه‌های تامین این اعتبار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ۴ ماه از زمان ابلاغ طرح مولدسازی گذشت اما روندکار بسیار ضعیف است. انتظارداریم مدیران آموزش و پرورش فعال‌تر عمل کرده و با معرفی املاک راکد و مازاد و طی روند قانونی ارزش افزایی و عرضه که توسط سازمان خصوصی سازی انجام می گیرد از ۱۰۰ درصد عواید آن در مدرسه سازی مناطق بهره مند شوند.

خان محمدی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه موجب مشکلات اعتباری شده است، افزود: در یک اقدام حقوقی، مسائل به وجود آمده از این موضوع را برای جلب توجه نهادهای بین المللی در دست اقدام داریم تا بدانند چه مشکلاتی به لحاظ این تحریم‌ها در تامین فضای استاندارد برای کودکان این سرزمین به وجود آمده است.

وی در خصوص اهمیت نگهداری مدارس و مشکلات آن با وجود دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیر فضاها، تجهیزات مدارس و افزایش سهم عوارض گازرسانی در تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس نکاتی را بیان کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی ۲۰ هزار مدرسه از دیگر محورهای سخنان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بود، که مرحله اول این طرح در تعطیلات نوروز امسال انجام شد و در فصل تابستان ادامه می یابد.

در ابتدای این نشست علیرضا کریمیان و عباس زارع مدیران کل آموزش و پرورش شهر و نوسازی مدارس استان تهران به بیان نکاتی پیرامون وضعیت فضاهای آموزشی و مشکلات این بخش پرداختند.

همچنین مدیران مناطق ۹، ۱۳ و ۱۷ چالش های منطقه و دو نفر از موسسین مدارس غیر دولتی مشکلات این مدارس را بیان کردند.

گفتنی است، در پایان این نشست از سرکار خانم طوسی مدیر منطقه ۱۰ تهران و مادر شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری و آقای امینی مدیر منطقه ۷ تهران و پدر شهید محمدهادی امینی  تجلیل شد.

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا