خبر جدید

ترافیک تهران سراغ مشهد می‌آید؟

[ad_1]
خبرگزاری پورسینا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در ساعات اوج ترافیک ۷۰ درصد خودروها تک‌سرنشین است، گفت: علت افزایش استفاده از خودروهای شخصی، گرانی تاکسی‌های اینترنتی است و شهروندان با توجه به فشارهای اقتصادی ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی که صرفه اقتصادی بیشتری دارد، استفاده کنند. با این روند تا چند سال دیگر ترافیکی همچون تهران را در مشهد شاهد خواهیم بود.

علی سمیعی در  نشست خبری که صبح امروز، ۱۴ اسفند، در شهرداری مشهد برگزار شد با بیان اینکه برای ایام چراغ برات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های سطح شهر آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، بیان کرد: ۲۴۰ دستگاه اتوبوس از ۶ پایانه انقلاب اسلامی، آزادی، مفتح، فردوسی، مصلی و خواجه‌ربیع به سمت بهشت رضا(ع)؛ ۱۵۰ دستگاه از هشت پایانه انقلاب اسلامی، وکیل‌آباد، مصلی، غدیر،   زکریا، آزادی، شهدای گمنام و شارستان به سمت خواجه‌ربیع، ۱۰ مینی‌بوس هر روز از پایانه خواجه‌ربیع به سمت بهشت رضوان سرویس‌دهی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همچنین سرویس‌دهی تمام خطوط عبوری منتهی به حرم در نیمه شعبان رایگان خواهد بود.  ۱۵ دستگاه ون نیز در داخل بهشت رضا(ع) از پایانه آرامستان به مزارها رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.

 سمیعی گفت: یکی از اقدامات خوب دیگری که امسال به تردد بهتر شهروندان در این ایام کمک می‌کند،  جمع آوری گیت‌های عوارضی است. اولین پاسخش را در دهه پایانی صفر نشان داد، ترافیک در این ایام سنگین اما روان بود و تردد از سمت مُلک‌آباد به سمت مشهد بدون گیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تردد در آزادراه در ایام خاص به بهشت رضا(ع) رایگان است و سه روز ایام چراغ برات از ساعت هشت صبح تا ۱۸ رایگان است و اگر پیامکی برای شهروندان ارسال شود، بعدا حذف خواهد شد. همچنین شهروندانی که در سمت شرقی مشهد زندگی می‌کنند از طریق آزادراه شهید شوشتری می‌توانند تعیین مسیر کنند.

تردد ۷۰ درصدی خودروهای تک‌سرنشین عامل اصلی ترافیک در مشهد است

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: ترافیک موجود در شهر به‌ واسطه افزایش ۵۰ درصدی خودرو نسبت به سال گذشته است و این رقم به ۶۰ درصد نیز می‌تواند برسد. در ساعات اوج ترافیک ۷۰ درصد خودروها تک‌سرنشین هستند که این میزان در بولوار فردوسی ۸۰ درصد بوده است.

وی گفت: علت این افزایش استفاده، گرانی تاکسی‌های اینترنتی است و شهروندان با توجه به فشارهای اقتصادی ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی که صرفه اقتصادی بیشتری دارد، استفاده کنند. با این روند تا چند سال دیگر ترافیکی همچون تهران را در مشهد شاهد خواهیم بود.

سمیعی ادامه داد: ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی هفت میلیون سفر در روز است. همچنین مدارس غیرانتفاعی شهر در محدوده وکیل‌آباد متراکم است که از تمام شهر دانش‌آموز دارد. در شهر مشهد یک مشکل عمده ترافیک در محدوده احمدآباد به‌ دلیل وجود مطب پزشکان است.

وی خاطرنشان کرد: تردد کامیون‌ها و ناوگان سنگین باید با مجوز انجام شود و محدوده‌های خاصی را شامل می‌شود. همچنین توقفگاه‌های باری وجود دارد که باید خودروها در آنجا پارک شوند. اگر مواردی از توقف خودروهای سنگین در شهر مشاهده شد، باید از طریق پلیس به تخلفات آنان رسیدگی شود.

انتهای پیام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا