خبر جدیدعلم و فناوری

بهترین مبلمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟ + بهترین تولید کننده صندلی اداری

[ad_1]

وقتی به مبلمان اداری فکر می‌کنید، یکی از اولین نکاتی که ممکن است در ابتدا در نظر بگیرید، میز و صندلی اداری است. میزهای اداری دارای سبک‌ها و انواع مختلفی است و از سوی دیگر، صندلی‌های اداری نیز دارای طرح‌ها و سبک‌های متنوعی هستند. بااین‌حال، مبلمان اداری تنها شامل این موارد نمی‌شود و شامل وسایلی مانند کتابخانه، پارتیشن و غیره نیز می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب وسایل مناسب در محل کار، حداکثر استفاده را از فضا ببرید و درعین‌حال، یک دفتر کاری شیک و جذاب داشته باشید. اگر می‌خواهید با انواع میز و مبلمان اداری بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای مبلمان اداری 

مبلمان اداری به مجموعه‌ای از میز و صندلی‌ هایی گفته می‌شود که در بخش‌های مختلف شرکت‌ها ازجمله اتاق کنفرانس، اتاق کارکنان، اتاق مدیریت، سالن انتظار و سایر قسمت‌ها کاربرد دارند. میز و مبلمان اداری می‌تواند به‌صورت انواع میز اداری، کتابخانه، پارتیشن، قفسه و نیز انواع صندلی و مبلمان راحتی و کلاسیک باشد که به اداره و شرکت نظم می‌بخشد.

مبلمان اداری به اشیاء متحرکی اطلاق می‌شود که از فعالیت‌های انسانی مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین به نگهداری و ذخیره اشیاء کمک می‌کند. در محیط کار امروزی، مبلمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و می‌تواند فضایی امن و راحت برای کارکنان فراهم کند. علاوه بر این، میز و مبلمان اداری می‌تواند در افزایش بهره‌وری و کارآمدی عملکرد کارکنان بسیار موثر باشد. در ادامه با اهمیت مبلمان اداری بیشتر آشنا می‌شوید.

جلوه دادن به محیط کار 

اگرچه مبلمان اداری گاهی اوقات می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند اما اگر از آن به‌درستی استفاده شود می‌تواند به بزرگتر نشان دادن فضای کاری کمک کند. برای مثال، قرار دادن مبلمان بزرگ در کنار دیوار می‌تواند فضای شرکت را بزرگتر نشان دهد. علاوه بر این، قرار دادن مبلمان در کنار پنجره می‌تواند احساسی لذت‌بخش را برای حاضرین در شرکت ایجاد کند.

بهترین مبلمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟ + بهترین تولید کننده صندلی اداری

ایجاد کردن فضای مناسب برای کار

طراحی مجدد فضای کاری و بازتر کردن آن به‌منظور افزایش استقلال و آزادی کارکنان باعث می‌شود که آن‌ها به‌صورت موثرتری مشغول به کار شوند و همچنین، ارتباطات اجتماعی بهتری را تجربه کنند. اگر مبلمان اداری به‌خوبی چیده شود، تعامل و آزادی حرکت کارکنان تقویت می‌شود و درنتیجه افراد می‌توانند با یکدیگر همکاری بهتری داشته باشند. علاوه بر این، انتخاب رنگ جذاب برای مبلمان اداری می‌تواند روحیه کارکنان را تقویت کند و عملکرد و بهره‌وری آن‌ها را بهبود ببخشد.

کمک به حفظ سلامتی کارمندان

میز و مبلمان اداری مناسب مانند صندلی راحت و پارتیشن‌بندی می‌تواند به کارکنان کمک کند که دوره‌های منظم استراحت داشته باشند و بنابراین، بتوانند از سلامت روح و جسم خود مراقبت کنند. علاوه بر این، صندلی‌هایی که ازنظر اصول ارگونومی مناسب هستند به مراقبت از بدن کارکنان کمک می‌کنند.

 بهبود تعاملات در فضای کاری 

منظور از تعاملات تنها ارتباطات میان کارکنان نیست و می‌تواند ارتباط با افراد خارج از شرکت را نیز در بربگیرد. برای مثال، در نظر گرفتن میز کنفرانس مناسب باعث می‌شود که جلسات کاری در شرکت به‌خوبی برگزار شوند و همچنین، تاثیر مثبتی بر روی مشتریان گذاشته شود. از سوی دیگر، در نظر گرفتن یک میز ناهارخوری مناسب نیز می‌تواند تعامل میان افراد در محل کار را در زمان صرف ناهار بهبود ببخشد.

بالا بردن بهبود بهره‌وری کارمندان

وقتی صندلی‌ها و میزها ازنظر ارگونومی شرایط مطلوبی دارند، کارمندان در هنگام کار راحت‌تر هستند و شکایت کمتری از دردهای عضلانی دارند. علاوه بر این، اکسیژن بیشتری به مغز و اندام‌های آن‌ها می‌رسد و درنتیجه ازنظر ذهنی نیز هوشیارتر هستند. از سوی دیگر، میز و مبلمان اداری جذاب و شیک باعث تقویت روحیه کارمندان می‌شود و در شادی آن‌ها بسیار موثر است. نتیجه همه این موارد، افزایش بهره‌وری کارمندان است.

برندسازی با استفاده از مبلمان اداری

میز و مبل اداری می‌تواند به دیگران اطلاعات زیادی در مورد سابقه و هویت شرکت منتقل کند. هرچه اجرای دکوراسیون اداری شرکت مناسب‌تر باشد بیشتر می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند. از سوی دیگر، وقتی از مبلمان اداری مدرن در شرکت خود استفاده می‌کنید، دیگران بیشتر به دانستن در مورد شرکت شما علاقه‌مند می‌شوند.

در نظر گرفتن فضای مجلل و شیک برای دفتر کار می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی برند شما داشته باشد. این امر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی مشتریان، سهامداران، سرمایه‌گذاران یا صرفا بازدیدکنندگان از شرکت داشته باشد. درنتیجه شیک و مدرن بودن فضای کار، تبلیغات دهان‌به‌دهان برای شرکت شما اتفاق می‌افتد و درنتیجه، شرایط بسیار بهتری برای شما فراهم می‌شود.

ویژگی های مبلمان اداری با کیفیت 

انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری، راحتی و کارایی از مهمترین ویژگی‌های مبلمان‌ اداری است. اگر مبلمان بی‌کیفیت خریداری کنید  مجبور خواهید شد هر چند ماه یک بار مبلمان جدیدی را خریداری کنید و طبیعتا متحمل هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به همان سری اول خواهید شد.

انعطلاف‌پذیری مبلمان اداری از ویژگی‌های با کیفیت بودن یک مبل استاندارد است. بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌ ها هر سال محل استقرار خود را عوض می‌کنند؛ پس باید مبل های آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد که در جابه‌جایی دچار آسیب کمتری شود.

راحتی مبلمان اداری

دومین عامل بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای  داشته باشید؛ راحتی مبلمان است. فراموش نکنید اولین افرادی که با مبلمان اداری سروکار دارند کارمندان شرکت شما هستند. بنابراین؛ اگر مبلمان‌ از اصول و استاندارهای مهمی پیروی نکند؛ مشکلاتی از قبیل کمردرد، عدم انرژی کافی و خستگی مفرط در انتظارشان خواهد بود.

کارایی 

کارایی سومین عامل مهم در انتخاب نوع مبلهای شرکتی است. بنابراین؛ قبل از خرید مبلمان اداری لوکس، نیازهای شرکت باید به دقت بررسی شود. مثلا مبل ها را برای چه حوزه فعالیتی انتخاب می‌کنید؟ کارمندان شما چه رنج سنی را دارا هستند؟ آیا میزهای اداری را برای کامپیوتر استفاده می‌کنند؟ چه تعداد ارباب رجوع داریم؟ از همه مهتر دفتر کار شما چه فضایی دارد؟

 قیمت مبلمان اداری

مبلمان اداری طبی با قیمت های بیشتری نسبت به مبل های ساده تر ارائه می شود. قیمت آن ها از ابعاد و سایز بندی این محصولات تاثیر می پذیرد. برخی از مدل های این مبل ها ابعاد کوچکتری دارند و به همین خاطر با قیمت مناسب تری نیز در دسترس مشتریان قرار می گیرند. این دسته از مبل ها به صورت حرفه ای تولید و ارائه می شوند و در دسترس مشتریان هستند.

انواع آن ها بر اساس جنس مواد به کار رفته در پشتی و تشکچه ها نیز قیمت گذاری می شوند و این مسئله میزان قیمت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هر یک از این مبل ها از جنس به خصوصی برخوردار هستند و در تولید آن ها متریال مختلفی به کار برده شده است.

 بهتر است برای تامین نیازهای خود به دنبال خرید مبلمان اداری ارزان قیمت نباشید. این مبل ها تنها سرمایه شما را به هدر می دهند! پیش از قیمت این محصولات باید به دنبال کیفیت ساختار و دوام هر یک بگردید.

این مسئله در تعیین قیمت آن ها تاثیر گذار است. تعیین قیمت و هزینه های این محصولات اداری بسته به برند سازنده هر یک از آن ها انجام می گیرد. قیمت برندهای مختلف مبلمان اداری با در نظر گرفتن ویژگی های مختلف این محصولات مشخص می شود. قیمت مبلمان اداری دست دوم به مراتب بهتر و مناسب تر از مبل های دیگر است. قیمت مبلمان اداری ۴ نفره، ۶ نفره و … نیز از همین قاعده پیروی می کند. هر چه گنجایش این مبل ها بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. در تعیین قیمت مبلمان اداری انرژی، ساختار اسکلت بندی این محصولات نیز تاثیر گذار خواهد بود.

انواع مبلمان اداری

این محصولات در مدل های متنوعی تولید شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرند. برخی از مدل های محبوب این مبل ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • مبلمان اداری مدیریتی: مبلمان اداری مدیریتی که از مدرن ترین مدل های مبل های مخصوص ادارات به شمار می روند و با ویژگی های مختلفی در اداره ها و سازمان ها به کار برده می شوند. هر یک از این مبل ها از ابعاد به خصوصی تشکیل شده اند و به دیزاین و تزیینات ظاهری هر یک توجه خاصی شده است. به همین خاطر نیز به میزان بالایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مبلمان اداری لاکچری: خرید مبلمان اداری لاکچری نیز در سال های اخیر متداول شده است. این دسته از مبل های اداری با ساختار منحصر به فردی تولید می شوند و به مراتب هزینه های بیشتری برای مشتریان به وجود می آورند. استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون های لوکس و حرفه ای انجام می گیرد.

بهترین مبلمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟ + بهترین تولید کننده صندلی اداری

در انتخاب مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبلمان اداری با در نظر گرفتن چند فاکتور اساسی خریداری می شوند. مبلمان اداری مدرن مخصوص هر یک از فضاهای اداری از ظاهر و طراحی به خصوصی برخوردار هستند. انواع مبلمان اداری با در نظر گرفتن مقاومت مبل مورد نظر خریداری می شوند.

در وهله اول باید قیمت مبلمان اداری را پیگیری کرده و بر این اساس سفارش این محصولات را انجام دهید. قیمت مبلمان اداری لوکس بر مبنای نوع کاربری هر یک از این مبل ها تعیین می شود. همچنین در خصوص خرید مبلمان اداری باید به مرکز ارائه دهنده این مبل ها نیز توجه داشته باشید و به اعتبار این مراکز نیز توجه کنید. هر یک از این مبل ها با رنگ بندی به خصوصی ارائه می شوند.

مدل‌های مختلف مبلمان اداری

در طراحی انواع مدل های مبلمان اداری از سبک های خاصی استفاده می شود. برخی از آن ها با سبک های مدرن و امروزی و به صورت ساده دیزاین می شوند. اما دیزاین برخی از آن ها رسمی تر و شکیل تر خواهد بود. برخی از انواع مبلمان اداری با طراحی کلاسیک و سنتی ارائه می شوند. در ساختار برخی از این مبل ها از متریال چوبی نیز استفاده می شود.

انواع دسته بندی های مبلمان اداری با طرح های فانتزی نیز در دسترس قرار می گیرند که برای محیط های مخصوص کودک به کار برده می شوند.

مبلمان اداری دست دوم

بسیاری از افراد برای مجموعه و اداره خود به دنبال مبلمانی هستند که دست دوم بوده و اولین موردی که باید به آن دقت کنید این است که هر مجموعه برای داشتن مبلمان اداری باید به ویژگی ها و نیاز ها توجه کند.

شما با خرید مبلمان اداری دست دوم نیاز های خود را برطرف نمی کنید و حتی ممکن است مجموعه و اداره شما جلوه خود را از دست بدهد. بنابراین بهتر است به جای خرید مبلمان اداری دست دوم، مبلمانی را خریداری کنید که قیمت پایین تر و مناسب تری دارد اما نو هستند و متناسب با سلیقه و نیازتان تهیه شده اند.

نکات مهم در انتخاب مبلمان های اداری

کارکنان یک محیط اداری، زمان زیادی از فعالیت خود را پشت میز و بر روی صندلی اداری می گذارنند. از طرفی مبلمان اداری هویت و اصالت شرکت شما را در معرض نمایش مشتریان قرار می دهد. همین مسئله اهمیت خرید بهترین مبلمان اداری را یادآوری می کند. برای اینکه در انتخاب و خرید مبلمان اداری وفق عمل کنید، لازم است چند نکته مهم را رعایت کنید.

در نظر گرفتن بودجه برای خرید مبلمان اداری

اولین قدم در خرید مبلمان اداری با کیفیت، تعیین بودجه است. با تعیین بودجه می توانید خیلی سریع به گزینه مدنظر خود برسید. با اینکار انتخاب های غیر مرتبط را کنار گذاشته و به شکل محدودتری دست به انتخاب می زنید. پیشنهاد می کنیم در خرید مبلمان اداری خساست به خرج نداده و بودجه مناسبی را برای خرید بهترین مبلمان اداری در نظر بگیرید.

خواص ارگونومیک مبلمان اداری 

در بورس لوازم اداری، دو نوع مبلمان وجود دارد. مبلمان های استاندارد و مبلمان های غیر استاندارد. مبلمان های استاندارد که با عناوینی همچون مبلمان اداری ارگونومیک نیز شناخته می شوند، شرایط مناسبی برای نشستن فراهم می کنند. به طور عکس مبلمان های غیر استاندارد موجب بروز عارضه های فیزیکی در ناحیه کمر و ستون فقرات می شوند.

بهره مندی از خواص ارگونومیک نشان دهنده این است که مبلمان اداری شما بر اساس الگوی طبیعی بدن ساخته شده است. از این رو سلامت جسمی کارمندان را تضمین می کند. این دسته از مبلمان ها دارای قابلیت های ویژه ای در تنظیم ابعاد و ارتفاع هستند. کارمندان می توانند به طور شخصی تنظیمات صندلی های ارگونومیک را تغییر داده و شرایط مناسبی برای نشستن فراهم کنند.

بر همین اساس پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین مبلمان اداری، در وهله اول وجود قابلیت های ارگونومیک را مورد بررسی قرار دهید. بهره مندی از متریال با کیفیت، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی، قابلیت تنظیم پشتی و تکیه گاه، امکان تنظیم ارتفاع دسته ها و بهره مندی از پایه های چرخان و متحرک، تنها بخشی از قابلیت های ارگونومیک هستند.

فضای اداری را در نظر بگیرید

اندازه گیری ابعاد فضا، اقدامی هوشمندانه است که خریدی موفق را رقم می زند. در صورتی که در تناسب با ابعاد فضای خود دست به انتخاب نزنید، متضرر می شوید. چرا که یا یک مبلمان بزرگ و فضا اشغال کن خرید می کنید و یا با خرید مبلمان های کوچک دکوراسیونی ناقص خلق می کنید.

برای حل این مسئله پیش از خرید مبلمان اداری، ابعاد محیط و فضا را بسنجید و سپس دست به انتخاب بزنید. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، می توانید از مبلمان اداری کلاسیک در ابعاد بزرگ استفاده کنید. به طور عکس در فضاهای کوچک نیز از مبلمان های مدرن و ساده استفاده کنید تا مانع از شوغی بیش از حد فضا شوید.

بهترین مبلمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟ + بهترین تولید کننده صندلی اداری

ایجاد هارمونی در فضای اداری

دکوراسیون یک محیط اداری با استفاده از مبلمان های اداری تکمیل می شود. همواره توصیه می شود پیش از خرید مبلمان اداری خود پیرامون سبک و طرح کلی به نتیجه برسید. برای مثال سبک مدرن را با تونالیته رنگی روشن و یا سبک کلاسیک را با هارمونی رنگ تیره انتخاب کنید. سپس این الگوی رنگی را در بخش های مختلف به کار گیرید. تجهیزات اداری مختلف بایستی از لحاظ طرح، سبک و رنگ همخوانی داشته باشند. در انتخاب سبک های مدرن لازم است از مبلمان های مینیمال و ساده استفاده کنید. پالت رنگی خود را نیز از رنگ های شاد، زنده و روشن انتخاب کنید تا یک هماهنگی متعادل از طرح و رنگ بسازید.

به طور عکس در انتخاب سبک کلاسیک، از مبلمان های فاخر، مجلل و تزئینی خریداری کنید. سپس از رنگ های تیره و مجلل در بخش های مختلف استفاده کنید. شما می توانید این دو سبک معماری را با یکدیگر ترکیب کرده و یک طرح خاص و انحصاری بسازید. در هر حال تناسب میان طرح و رنگ در تجهیزات اداری مختلف و دکوراسیون حاکم بر فضا جلوه شرکت شما را دو چندان می کند و در ذهن بیننده تثبیت می سازد.

کیفیت مبلمان اداری 

اگرچه فاکتور قیمت در خرید مبلمان اداری اهمیت بسیاری دارد. اما نباید کیفیت مبلمان را تحت تأثیر قرار دهد. به خاطر داشته باشید که مبلمان اداری همچون میز و یا صندلی تجهیزاتی نیستند که به طور مرتب تعویض شوند. یکبار خرید مبلمان اداری با کیفیت، نیاز شما را در طول سال ها فعالیت برطرف می کند.

نمونه های ارزان قیمت بازار، یا از متریال با کیفیت پشتیبانی نمی کنند و یا فاقد استانداردهای ارگونومیک هستند. در هر دو حالت خرید این دسته از مبلمان ها شما را متضرر می سازد. در حالت اول کارکرد مبلمان اداری در کوتاه مدت از بین رفته و در حالت دوم نیز کاهش راندمان کاری کارکنان در اثر بروز عوارض جسمی، موجب کاهش سودآوری شرکت می شود.

توجه به جزئیات مبلمان اداری

برخلاف تصور عموم مردم، خرابی در مبلمان اداری در بخش های اصلی آن رخ نمی دهد. بلکه در اتصالات و یراق آلات صورت می گیرد. بر همین اساس توصیه می کنیم در هنگام خرید صندلی و یا میز اداری کیفیت اتصالات کوچک همچون پایه ها، دسته ها و مکانیزم عمل آنان را کنترل کنید. با اینکار از بروز ضررهای بزرگ جلوگیری می کنید.

از بهترین تولید کننده مبلمان اداری خریداری کنید

برای اینکه یک خرید موفق و هومشندانه را رقم بزنید، لازم است از نمایندگی های معتبر مبلمان اداری خرید کنید.

سخن پایانی

خرید و انتخاب بهترین مبلمان اداری کار چندان سختی نیست. رعایت چند نکته ساده کمک می کند تا بهترین مبلمان را در تناسب با نیاز خود خریداری کنید. کافیست از راهنمای مخصوص خرید استفاده کنید تا خریدی موفق را رقم بزنید.  

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا