[ad_1]
معاون وزیر راه وشهرسازی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهمترین اولویت توسعه شبکه حمل ونقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بینالمللی در کشور و استفاده از ظرفیتهای سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز به حساب میآید.
به گزارش ایسنا، خیراله خادمی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزههای طرحهای شرکت در استانها اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهرهمندی از مزایای کریدور شمال- جنوب کشور و استفاده حداکثری از ظرفیتهای سرزمینی، اولویتبندی و پیگیری پروژهها، تعامل با مسئولان استانی و مدیریت چالشها از سوی مدیران در حوزههای شرکت ساخت وتوسعه توصیه میشود.
وی با تاکید بر مهندسی اصولی در حوزه اعتبارات و طرحها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۲ طرح در بخش بزرگراهی، ۳۶ طرح در حوزه ریلی و ۲۳ طرح در بخش آزادراهی در قالب ۳۶۳ پروژه در کشور در حال احداث است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به ۱۳۷۰ قرارداد اجرایی در شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: ارزش این قراردادها ۶۶ هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود و تحقق اهداف کمی مستلزم اولویت بندی و برنامهریزی اصولی پروژهها و تلاش برای تامین اعتبار لازم از منابع مختلف است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال جاری را عملکردی شاخص و یک رکورد اعلام کرد و افزود: متوسط طول بهرهبرداری سالانه از آزادراههای کشور ۸۸ کیلومتر است و در صورت افتتاح این میزان آزادراه رشد ۲.۵ برابری در این حوزه به ثبت میرسد.
ایجاد درآمد برای پایدار کشور با بهره برداری از کریدور شمال-جنوب
خادمی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهمترین اولویت توسعه شبکه حملونقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بینالمللی در کشور و استفاده از ظرفیتهای سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز به حساب میآید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفی ساخت راهها تاکید کرد: با در نظر گرفتن هزینههای بالای ساخت پروژههای راهسازی کشور توصیه میشود به منظور افزایش عمر متوسط جادهها آزمایشگرهای توانمند، ناظران پروژه با تجربه و متخصص و روسای کارگاههای کارآمد برای پروژهها انتخاب شود. همچنین برگزاری دورههای آموزشی نیز در راس برنامههای حوزهها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از مدیران حوزههای طرحهای شرکت ساخت در استانها گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزهها در هر استان تعامل قوی و سازنده با مسئولان استانی است تا با ارایه مستندات از چرایی اهمیت تکمیل پروژهها، گزارش میزان پیشرفت طرحها و لزوم تخصیص اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل پروژهها انجام شود.
در این جلسه شاپور پولادی، معاون توسعه مدیریت و منابع عملکرد شرکت ساخت در حوزه ارزیابیها، هزینههای دادرسی، پروندههای حقوقی و … را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری صمیمانه کارشناسان حقوقی در استانها موجب شده است بیش از ۹۰ درصد ارزیابیها بدون ارجاع به تهران در داخل استانها پیگیری شود و مدیران حوزهها در جریان کل فرآیند مسیر پروندههای حقوقی قرار دارند و این موضوع بسیاری از مشکلات را حل کرده و روند اجرای کارها را تسریع بخشیده است.
افتتاح ۴۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت
به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این نشست محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراهها نیز سال سال ۱۴۰۲ را سال شکوفایی آزادراههای کشور اعلام کرد و اظهار کرد: در سال جاری با بهرهبرداری از ۲۹۳ کیلومتر مسیر آزادراهی در پنج استان کشور رکورد سالهای قبل شکسته میشود.
ملازینل ادامه داد: طبق برنامهریزی صورت گرفته تا پایان دولت در سال ۱۴۰۴ بیش از ۴۰۰ کیلومتر به طول شبکه آزادراهی کشور در استانهای مختلف افزوده خواهد شد که بهطور قطع با همکاری حوزهها راه رسیدن به این برنامهریزی هموارتر میشود.
عملیات اجرایی ۷۰۰ کیلومتر راه آهن در ۸ استان کشور آغاز میشود
همچنین عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای کشور شرکت ساخت با اشاره به افتتاح راهآهن زاهدان- خاش و تکمیل راهآهن بستانآباد- خاوران در سال گذشته اظهار کرد: قابلیت بهرهبرداری از چهار پروژه ریلی به طول ۴۰۰ کیلومتر در سال جاری وجود دارد که با همکاری حوزهها این اقدام میتواند نقطه عطفی در تاریخ ساخت راهآهن در کشور به ثبت رسد.
وی همچنین از احداث ۷۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در قالب ۶۰ قرارداد جدید خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به حجم سنگین کار از مرحله برآورد تا انتخاب مشاوران طی حداکثر چهار ماه، نمونه مثالزدنی در وزارت راه وشهرسازی و سایر وزارتخانهها است که با همکاری مستمر حوزهها به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرحهای ریلی در هفت یا هشت استان کشور خواهیم بود.
همچنین محمدرضا کدخدازاده -معاون ساخت و توسعه بزرگراهها- از مدیران حوزهها خواست تا بهمنظور جلوگیری از تاخیر در عملیات اجرایی پروژهها، استفاده از سایر روشهای تامین منابع به ویژه از محلهای ماده ۵۶، تهاتر نفت، بانکها و… را با جدیت پیگیری کنند و نسبت به ارسال صورت جلسات قطعی پروژهها سرعت عمل بیشتری را به کار ببندند.
وی مدیران و پرسنل قوی و کارآمد در حوزهها را مساوی با پیشرفت شاخص عملیات اجرایی پروژهها اعلام کرد و گفت: مدیریت چالشهای پیش رو در هر استان یکی از رموز موفقیت در برونرفت از مشکلات و افزایش سرعت اجرای طرحها با رعایت استانداردهای روز دنیا است.
انتهای پیام