استفاده از آذینبندی شهری در مترو/ بعد از مدتی آثار را به مردم هدیه میدهیم
[ad_1]
ایسنا/خراسان رضوی دبیر بخش آذینبندی جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: تعدادی از آثار از لحاظ تکنیکی و ارتباط با مردم قابلیت اجرا در مکان هایی مانند مترو و… را دارند و جزو آثاری هستند که ماندگار نیستند و ۵ یا ۶ ماه میتوانند اجرا شوند و گروهی دیگر از آثار قابلیت ارائه به مخاطب را دارند، به این معنا که میتوان بعد از مدتی آنها را به مردم هدیه دهیم و خاطره ماندگاری برای مسافران و مردم شهر مشهد باشد.
علیرضا شیخی در گفتوگو با ایسنا در خصوص مراحلی که آثار راه یافته بخش آذینبندی به جشنواره هنرهای شهری مشهد طی کردهاند، اظهار کرد: آثار ارسالی عمدتا در دو مرحله اولیه و نهایی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مرحله اولیه آثاری که در چهارچوب مشخصی قرار داشتند و همسو با اهداف جشنواره بودند برگزیده شدند و در مرحله نهایی نیز میان آثار راهیافته به مرحله نهایی طرحهایی که چهارچوب معینی داشتند انتخاب شدند.
وی با اشاره بر ملاکهای تعیین آثار برگزیده افزود: ملاکهایی همچون تعامل با مردم، توجه به آیینهای نوروزی و ملی، حفظ شدن اثر در مقابل دما و جو شهر مشهد، نوآوری، خلاقیت و استفاده از رنگهای شاد در طرح از جمله معیار و ملاکهای برگزیدن آثار بود.
دبیر بخش آذینبندی جشنواره هنرهای شهری مشهد با بیان کیفیت آثار ارسالی به جشنواره عنوان کرد: برخی از آثار از کیفیت متوسط رو به بالا و برخی دیگر نیز از کیفیت رو به پایین برخوردار بودند، اما در مجموع میتوان گفت کیفیت آثار امسال جشنواره هنرهای شهری قابل قبول بود و تقریبا حدود ۱۲ اثر به مرحله اجرا راه یافتند.
شیخی با بیان تفاوت آثار امسال با سال گذشته خاطرنشان کرد: اثار امسال از ۲ منظر با آثار سال گذشته متفاوت بودند. یکی تعدادی از آثار از لحاظ تکنیکی و ارتباط با مردم قابلیت اجرا در مکان هایی مانند مترو و… را دارند و جزو آثاری هستند که ماندگار نیستند و ۵ یا ۶ ماه میتوانند اجرا شوند و گروهی دیگر از آثار قابلیت ارائه به مخاطب را دارند، به این معنا که میتوان بعد از مدتی آنان را به مردم هدیه دهیم و خاطره ماندگاری برای مسافران و مردم شهر مشهد باشد. از این نظر برخی کارها بسیار خوب و متفاوت با سال گذشته بودند.
وی با اشاره بر لزوم ایجاد تعامل آثار با مردم گفت: تمام تلاش ما بر این است که آثاری ارائه شوند که بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند و تعامل ایجاد شود. شخصا مایل هستم تا به جای آثار دیداری که امکان تعامل آن با مردم پایین باشد، آثار و طرحهایی به مردم هدیه شود که از رنگهای شاد استفاده کنیم و این مساله جزو ملاکهای مهم بود و امیدوارم بر روحیه شهر تاثیر بگذارد.
انتهای پیام