[ad_1]
به گزارش سلام نو به نقل از تجارتنیوز، میرحسین کاکایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه پژو ۲۰۶ خودروی بسیار اقتصادی و قیمت آن معادل ۷ هزار دلار بود در حالی که حدود ۲ هزار دلار ارزبری داشت؛ گفت: بسیاری از قطعات این خودرو کاملا ساخت ایران است به طوری که اکنون ۲ نوع موتور برای پژو ۲۰۶ در ایران تولید میکنیم، سیستم گیربکس، تمام سیستمهای صندلی و داشبورد در داخل تولید میشود.
وی گفت: باید این واقعیت را دید که با حذف این خودرو تبعات زیادی در اقتصاد جامعه رخ خواهد داد. با این حرکتهای غیر اقتصادی, هم هزینههای مردم، و هم کف قیمت این خودرو در بازار افزایش مییابد. ضمن اینکه باید به این موضوع تاکید کرد، در کشور با توجه به وضعیت جاده و شرایط ترافیکی کشور، لزوما این ارتقا استانداردها منجر به بهبود شرایط رانندگی و زندگی نمیشود.
کاکایی معتقد است: بسیاری از استانداردها با توجه به شرایط فرهنگی و ترافیکی در کشور عملا ناکارآمد است و باعث ارتقا سلامتی جامعه نمیشود.
او افزود: اکنون با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶, یک نگرانی در خصوص توقف تولید پژوپارس وجود دارد، که جایگزینی هم در کشور ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید پراید متوقف شد در حالی که جایگزینی نداشت؛ تیبا را نمیتوانیم جایگزین پراید در نظر بگیریم، زیرا تولید این خودرو هم متوقف شد و در نهایت کوئیک که خودرویی اقتصادی نیست را جایگزین پراید کردند.